Český travel startup Davinci TS raketově roste a míří do Číny

Startup Davinci Travel System, vyvíjející B2B platformu pro hromadné ubytování, uzavírá první rok svého působení na trhu. Od loňského ledna navázal spolupráci s 20 cestovními kancelářemi a více než 1250 hotely ve 124 evropských městech. Ubytoval na 1000 skupin, což dohromady dělá 40 tisíc turistů, a díky tomu jeho tržby překonaly úroveň 35 milionů korun. Pro srovnání, nejúspěšnější český travel startup Kiwi.com za první rok fungování vygeneroval tržby 10 milionů.

Davinci Travel System vyvíjí B2B platformu pro hromadné ubytování. Ta stojí na automatizaci celého procesu, který se v cestovních kancelářích a hotelech pořád běžně dělá ručně. Podle vlastních přepočtů tak dokáže snížit náklady až o 30 procent.

Na trh vstoupil v lednu loňského roku, od té doby stihl navázat spolupráci s 20 cestovními kancelářemi a více než 1250 hotely ve 124 evropských městech. Přes svoji platformu ubytoval již více než 1000 skupin, které v průměru zahrnují 40 osob.

Díky tomu tržby startupu za rok fungování překonaly úroveň 1,4 milionu eur (35 milionů korun). V některých měsících tak dvojnásobně pokořily stanovený byznys plán. Pokračování rychlého růstu je plánované i letos, kdy by měly tržby dosáhnout 7 až 10 milionů eur, tedy 180 až 260 milionů korun.

„Rosteme rychle, protože pracujeme více než ostatní. Když budeš pracovat dvakrát víc, budeš mít taky dvakrát lepší výsledky. Ve většině firem po páté téměř nikdo nebývá, a to ani nemluvím o víkendech,“ popisuje Alex Ilyash, zakladatel a ředitel Davinci TS. Velké pracovní nasazení týmu bylo i jedním z důvodů, proč se v létě do firmy rozhodl investovat fond J&T Ventures a společnost Prague Boats.

Davinci TS se doteď zaměřoval na region střední a východní Evropy. Aby dokázal udržet nastavený rychlý růst, v letošním roce plánuje expanzi s primárním zaměřením na Čínu a do dalších zemí jako Německo, Itálie nebo Indie.

„Expanzi chceme spustit ve stejné době v několika zemích po světě a následně se pak zaměříme na státy, kde se nám bude dařit nejvíc. Primárně se však soustředíme na Čínu. Abychom tenhle trh nepodcenili, hledáme strategického partnera, který nám s expanzí pomůže,“ dodává Alex Ilyash.

 

Newsletter