Český výrobce kancelářského nábytku RIM spouští rebranding vizuální identity

Nový vizuální systém odkazuje k evoluci značky během posledních třiceti let a staví na vlastním produktovém designu i výrobě otrokovické firmy. Strategickým cílem nového vizuálního stylu RIM je posílení komunikace se stávajícími obchodními partnery a současně dlouhodobá snaha zaměřit na novou cílovou skupinu architektů a designérů. Od dubna bude nové logo začleněno do online komunikace a nových tiskovin. Do konce roku by se mělo objevovat postupně na většině míst jako jsou showroomy nebo například samotné produkty.

Jádro vizuální identity RIM tvoří jednoduchá typografická značka se zachováním stávající logiky písmen s velkým počátečním R. Navazující kruhový monogram s ostrým zakončením tahů slouží jako doplňkový symbol. „V rámci naší obchodní a produktové strategie se snažíme o osvěžení celkového vizuálního jazyka RIM skrze design a nový vizuální styl je tedy logickou součástí,“ dodává Michaela Válková za marketing RIM, https://rim.cz/.

Hlavní snahou bylo, aby celá identita svou barevností přímo navazovala na produkty firmy a vytvářela živé prostředí. Díky dvěma příbuzným písmovým stylům je grafický systém modulární a lze akcentovat někdy více odlehčenou komunikaci, jindy více technickou část produktové nabídky. Písma také sjednocují názvy filiálek a usnadňují tvorbu dalších označení, jako například výroční logotyp RIM 30. „Dokážeme si představit, že se postupně může vyvíjet v rámci art direction i jiná komunikační linka. Věříme, že jednoduchost a pestrost navrženého systému to umožňuje,“ uvádí autor identity Marek Nedelka.

Autoři vizuální identity

Marek Nedelka a Filip Dědic fungují jako designérský tým se záměrem přenášet hodnotné myšlenky do vizuálního jazyka. Marek Nedelka (Grafický design & Creative Direction) se věnuje primárně projektům v oblasti designu, kultury a architektury. Za redesign značky mmcité+ obdržel spolu s Janem Novákem cenu Red Dot Design Award. Filip Dědic (Strategie & Creative Partnership) se zabývá tvorbou a uspořádáním sdělení, webů a značek pro firmy a výrobce z oblasti designu, kultury a průmyslu. Působí také jako lektor na Fakultě informatiky a statistiky.

RIM CZ s.r.o. vznikla v roce 1991 s cílem vyrábět vlastní kancelářské židle. Filosofie zdravého sezení a poznatky z vlastního výzkumu v oblasti ergonomie ovlivnily další vývoj společnosti. Slogan „Pro zdravé sezení“ a tomu odpovídající záměr vyrábět a prodávat židle, které přispějí ke kultivaci a oživení kancelářského prostředí se staly hlavním posláním firmy.

Newsletter