Dolar dnes ráno umazává část zisků nabraných po včerejším zasedání Fedu. Proti euru se obchoduje zpět nad hranicí 1,1700 EURUSD. Včerejší posílení dolaru posunulo korunu zpět k 25,40 za euro. Dnes ráno kurz nabírá zisky směrem pod tuto hranici.

Český ženský fotbal představuje novou vizuální identitu

Fotbalová asociace České republiky představila nový brand pro ženský fotbal. Vizuál se vydal cestou aktuálního trendu zjednodušení a představil logo připomínající rovnítko, které odkazuje na rovnost mužů a žen.  Díky tomu je snadno adaptabilní na různá média. Autorem konceptu je agentura intoit.

Rebranding přinesl kreativní koncept #holkytaky, který představuje fotbalistky jako hrdinky dnešní doby. Ženy dlouhodobě usilují o stejné společenské postavení, jako mají muži, mužský fotbal má ale nad tím ženským stále výraznou převahu. Ženský fotbal přitom zažívá celosvětový boom, zvedá se jeho sledovanost, návštěvnost na zápasech i členská základna. Dva rovnoběžné tahy štětcem symbolizují rovnítko, které naznačuje, že by si zasloužil i stejnou pozornost jako fotbal mužský, připomíná ale také válečnické malování tváře.

„Rebrandingu předcházel rozsáhlý výzkum mezi 1500 respondenty zaměřený na znalost a vnímání ženského fotbalu, který nám poskytl několik zajímavých insightů, například že nejpozitivněji vnímá ženský fotbal nejmladší skupina respondentů mezi 12 a 17 lety věku. Jako hlavní asociace respondenti uváděli bojovnost a emoce. Na tom nový brand staví, je silný a reflektuje reálné hodnoty ženského fotbalu. Věřím, že  klientovi tímto pomůžeme jak k růstu členské základny, tak i ke zvýšení atraktivity tohoto stále populárnějšího sportu v Česku“ uvedl Vladimír Šmíro, projektový manažer rebrandingu z agentury Intoit.

Doposud pracovala značka se stylizovanou ženskou postavou s míčem, velice podobná loga vídáme i v zahraničí a mnohdy bývá těžké je od sebe odlišit. Cílem zpracovatelské agentury Intoit tedy bylo úplně se  vymanit z prvoplánových klišé a přijít s unikátním nápadem. “Nové logo je minimalistické, základní barvy černá a bílá jsou dobře viditelné, díky své jednoduchosti je snadno zapamatovatelné a využitelné v digitálu. Jedná se o propracovaný systém, kdy se stejný symbol využívá v mutacích pro první ligu, druhou ligu a pohár,” řekl Jeremy J. Jonson, art director.

Agentura intoit na sebe upozornila v loňském roce tvorbou kompletního rebrandingu české fotbalové ligy mužů na FORTUNA:LIGU. Mezi její klienty také patří např. Global Payments, Veolia nebo Škoda Auto Digilab.

Newsletter