Čeští a slovenští senioři přesedají do SUV a chtějí lepší výbavu

Výhody vozů SUV objevuje stále více seniorů, a to nejen kvůli vyššímu podvozku, a tedy lepšímu nástupu do vozu, ale také kvůli moderním technologiím, například parkovací kameře, tempomatu či navigaci. Poptávka po SUV je letos o 30 % vyšší než loni, a to na úkor tradičních tahounů, jako je hatchback a kombi. Senioři jsou zároveň ochotni do automobilu investovat o 24 tisíc více než loni. Výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy prodejů sítě autocenter AAA AUTO.

Prošedivělé skráně a mohutná SUV, to je pohled, který vídáme na našich i slovenských silnicích stále častěji. Za první půlrok si tento typ ojetiny odvezlo z prodejní plochy autocenter AAA AUTO o třetinu více seniorů než v loňském prvním pololetí. Zároveň v této skupině zákazníků roste i zájem o MPV, naopak zájem o klasické hatchbacky a kombíky se výrazně oslabil.

„Důvodem je pohodlí. Senioři zjistili, že nástup a výstup z SUV je daleko komfortnější než z nízkého hatchbacku či kombíku. SUV svojí velikostí zároveň vyvolává pocit bezpečí a poskytuje lepší výhled, který ocení hlavně starší řidiči, protože velká část z nich již nemá tak rychlé reflexy jako mladší řidiči,“ vysvětluje generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Senioři jsou zároveň i výrazně modernější než v minulosti. Nebojí se nových technologií a nekupují „holá“ auta v základní výbavě. „Český senior stále častěji volí vozy vybavené navigací. Oproti minulému roku vzrostl zájem o tuto výbavu v automobilech o 38 %, u Slováků dokonce téměř o polovinu. Češi jsou obecně pohodlní a využívají výhod parkovací kamery. Zájem v tomto případě vzrostl za poslední rok o 72 %. V podstatě standardem je pak tempomat, který si pořizuje téměř polovina českých seniorů. U Slováků je to dokonce ještě více,“ doplňuje Topolová.

Newsletter