ČEZ oddělil obsluhu klientů distribuce a prodeje

Energetická společnost ČEZ oddělila obsluhu klientů distribuce a prodeje. Společnosti ČEZ Prodej a ČEZ Distribuce mají nyní samostatné informačně technologické (IT) systémy pro obsluhu zákazníků. Odděleně začínají fungovat i zákaznické telefonní linky. Na setkání s novináři to dnes sdělili zástupci firmy. Náklady změny činí stovky milionů korun. Společnost kvůli změnám od poloviny září omezila některé služby. Postup firmy kritizovali někteří zákazníci.

ČEZ dnes uvedl, že důvodem kroku je požadavek Evropské unie, který směřuje k úplnému oddělení distributorů a obchodníků. Podobný krok podle ČEZ čeká i další distributory elektřiny v Česku, kterými jsou společnosti E.ON a Pražská energetika. Vyjádření firem ČTK shání.

Kvůli přechodu na nový systém nefungovala na čas například webová aplikace ČEZ ON-LINE. „Máme v tuto chvíli nějaké nespokojené zákazníky. Snažíme se jim vyjít vstříc, nabídnout jim omluvu,“ řekl ředitel divize obchodu ČEZ Pavel Cyrani. Dodal, že nemá informaci, že by za situaci po ČEZ nějaký zákazník požadoval finanční náhradu.

ČEZ dále uvedl, že s projektem souvisí změny v celkem 40 informačních systémech. Pro dodavatele, společnost SAP, šlo o jednu z největších operací v ČR v posledních letech, dodal ČEZ.

Na novou zákaznickou telefonní linku ČEZ Distribuce mohou volající hlásit poruchy. Lze zde také získat informace o odstávkách elektřiny nebo řešit problematiku distribuce, jako je například vyjádření ke stavbě a územnímu plánu nebo vytyčení kabelového vedení v terénu.

Dosavadní zákaznické linky budou dále spravovány společností ČEZ Prodej. Zákazníci na nich vyřeší veškeré problémy související s dodávkami elektřiny, plynu a dalších produktů, jako jsou například instalace střešních fotovoltaických elektráren, tepelných čerpadel, plynových kotlů nebo bílé techniky. Současně bude na těchto linkách nadále řešit přepisy smluv a zřízení nebo ukončení odběru.

Newsletter