Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

ČEZ rozesílá vyúčtování režimu DPI prvním zákazníkům, průměrná faktura je kolem 1 200 korun

  • ČEZ Prodej rozeslal vyúčtování prvním zákazníkům, kteří již odešli z režimu DPI,
  • Celkem ČEZ Prodej vystavil už 130 000 faktur, tedy více než třetinu z celkových 376 000
  • Faktury za dobu v DPI zákazníci dostávají zhruba po třech týdnech od přechodu na standardní produkty
  • Výše fakturace pro nejrozšířenější sazbu D02 nyní činí zhruba 1 200 korun
  • V režimu DPI je u ČEZ prodej momentálně méně než 10 % z původních odběratelů

Zákazníkům, kteří již přešli z režimu dodávek poslední instance na výhodnější standardní smlouvu, začala společnost ČEZ Prodej v těchto dnech rozesílat vyúčtování za dobu strávenou v DPI. Zatím ČEZ Prodej vystavil cca 130 000 faktur, další desítky tisíc budou následovat tak jak postupně odběratelé přechází na standardní produkty. Zákazníci s nejrozšířenější základní sazbou D02 zaplatí v rámci této rozesílky za období v DPI cca 1 200 korun.

Jedná se o zákazníky, kteří režim DPI opustili jako první. Celkem již ČEZ Prodej převedl přes 340 000 odběratelů. Většina zákazníků si vybrala produkty ČEZ, část odešla k jiným dodavatelům. Z klientů, kteří se rozhodli přejít k ČEZ, zhruba třetina využila intuitivní on-line formulář (www.cez.cz/cs/dpi), který umožňuje uzavřít smlouvu během několika minut z pohodlí domova. Dvě třetiny zájemců pak využily síť zákaznických center nebo call centrum ČEZ Prodej, kde funguje dedikovaná linka 800 111 700.

ČEZ Prodej v režimu DPI stále eviduje cca 10 % odběratelů z původních téměř 380 000. Největší nápor žádostí o přechod na standardní smlouvu již pominul, přesto i nadále denně převádí tisíce zájemců. Maximální doba pro setrvání u dodavatelů poslední instance totiž činí šest měsíců. Navíc jsou ceníky DPI oproti běžným produktům méně výhodné. Dodavatelé nakupují energie pro odběratele v tomto režimu vždy po měsíci, zatímco třeba do nákupu na celý rok mohou promítnout očekávanou nižší spotřebu v letních měsících, což průměrnou cenu snižuje.

Newsletter