CMI dokončila převzetí francouz. časopisů mediální skupiny Lagardère

Společnosti Czech Media Invest (CMI)  dokončila nákup většiny titulů, které doposud vydávala ve Francii skupina Lagardère, a to včetně časopisu Elle a s ním spojených produktům, včetně francouzské webové verze tohoto časopisu, dále pak časopiseckých titulů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours a jeho variací, France Dimanche, Ici Paris a Public.

V této souvislosti byla společnosti CMI udělena výhradní teritoriální licence pro značku Elle pokrývající Francii. Skupina Lagardère zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle.

Kupní cena činila 52 milionů eur. V loňském roce tato aktiva generovala výnosy 239 milionů eur, zisk před zdaněním a úroky (tzv. proforma EBIT, včetně nákladů na restrukturalizaci) činil přibližně 10 milionů eur.

V rámci dohody přejde do skupiny CMI celkem 649 zaměstnanců.

„Jde o významnou akvizici rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh, jsme vděční za příležitost převzít odpovědnost za tento skvělý mediální dům. Pevně věříme v jeho další rozvoj, zejména v digitálu. Jsme si vědomi výzev, kterým dnes čelí tradiční tištěné noviny a časopisy, a těšíme se na spolupráci se současným vedením,“ komentoval Daniel Křetínský, generální ředitel a spoluvlastník CMI.

Newsletter