Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

ČNB oceněna za kampaň na podporu finanční a ekonomické gramotnosti

ČNB získala první místo v oborové soutěži Zlatý středník v kategorii „Veřejný sektor a politická komunikace“ za komunikační kampaň na podporu finanční a ekonomické gramotnosti. Jejím středobodem byla vzdělávací prezentace s názvem Osobní finance určená pro žáky, studenty a učitele, jejímiž autory jsou manželé Luboš a Zlata Komárkovi z ČNB. Kampaň zrealizovala agentura Symbio.

„Děkujeme agentuře Symbio za skvělou spolupráci při realizaci kampaně na podporu našich aktivit na poli finanční a ekonomické gramotnosti. Speciální webová stránka umístěná na portálu Seznam.cz představila výukové podklady ČNB účinnou a interaktivní formou učitelům, jejich žákům a studentům. Těší nás, že svým zpracováním a informacemi, které tato stránka nabízí, oslovila nejen je, ale dokonce i širokou veřejnost,“ uvedla ředitelka odboru komunikace ČNB Markéta Fišerová.

Cílem kampaně, která trvala od března do června letošního roku, bylo představit ČNB zejména učitelům jako aktivního a relevantního partnera pro vzdělávání dětí v oblasti finanční gramotnosti. Hlavním sdělením kampaně bylo, že výuka finanční gramotnosti je zásadní právě ve věku, ve kterém se žáci a středoškoláci nacházejí, a že díky materiálům ČNB mohou učitelé či rodiče dosáhnout s relativně malým úsilím výrazného zlepšení úrovně finanční gramotnosti dětí.

„Projekt finanční gramotnosti nás svým nad očekávání dobrým výsledkem potěšil. Oslovit učitele a rodiče se i díky spolupráci se Seznam Native týmem podařilo velmi efektivně a se střídmým rozpočtem. To dokládají také počty stažených prezentací a metodiky. Jsme rádi, že interaktivně zpracovaný obsah zaujal i porotu a děkujeme za další skvělý a důležitý projekt ČNB. Na takových projektech je vždy radost pracovat,“  hodnotí  Petr Šupolík, Performance & Media Strategist ze společnosti Symbio.

O soutěži

Zlatý středník je česko-slovenská profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Soutěž každoročně pořádá oborová organizace PR Klub sdružující více než 270 profesionálů z oblasti public relations a komunikace. Do finále 19. ročníku (externí odkaz) soutěže, které se konalo 2. září 2021 v hotelu Vienna House Diplomat Prague v Praze, se dostalo 169 projektů v 28 hlavních a oborových kategoriích, a to z celkem 490 přihlášek. Hodnotilo je celkem 14 porot složených z téměř stovky porotců z řad expertů na jednotlivé komunikační disciplíny.

Výukovou prezentací nekončíme

ČNB se finanční a ekonomické gramotnosti věnuje dlouhodobě, protože si uvědomuje, jak je důležité mít na své straně finančně vzdělaného občana. Jako další součást „balíčku“ pro učitele vzniká zcela nová série vzdělávacích videí s hlavním protagonistou v podobě člena bankovní rady Aleše Michla. Jejich témata vycházejí z www.penizenauteku.cz (externí odkaz) – věnují se tedy jednotlivým životním událostem a budou vhodně upravena pro cílovou skupinu ZŠ a SŠ. Na jaře roku 2022 ČNB plánuje otevřít Návštěvnické centrum ČNB, které zájemce seznámí s tím, jakou roli má centrální banka v dnešním světě a jaké činnosti vykonává.

Odbor komunikace ČNB

Newsletter