Coca-Cola okusila pachuť rusko-ukrajinského sporu

Americká společnost Coca-Cola se ocitla mezi mlýnskými kameny rusko-ukrajinského sporu, když v propagační kampani na sociální síti zveřejnila mapu Ruska – nejprve bez Krymu, a pak naopak s Krymem. V obou případech si firma vysloužila tvrdou kritiku, a to postupně z obou táborů. Mapa dnes nakonec z jejích stránek zmizela.

Na ruské komunitní síti Vkontakte se jako součást novoroční reklamní kampaně Coca-Coly objevila na přelomu roku mapa Ruské federace, která vzápětí vyvolala bouři ruských protestů. Nejenže na ni chyběl Krym, který předloni Rusko násilně obsadilo a anektovalo, ale dokonce i Kaliningradská oblast, ruská enkláva zaklíněná mezi Polsko a Litvu, a navíc ještě jižní Kurily, o které Moskva vede už 70 let spor s Japonskem.

V reakci na stížnosti se firma na svých stránkách omluvila a zjednala nápravu. V nové verzi mapy už nechyběl nejen Kaliningrad a Kurily, ale ani anektovaný ukrajinský Krym. Ruské stížnosti ze stránek firmy rázem zmizely. Problém ale zůstal a nová kritika se na americkou společnost sesypala s nemenší silou tentokrát z ukrajinské strany.

Z ukrajinského tábora se ozývaly výzvy k bojkotu Coca-Coly a ve věci dnes dokonce podle agentury Unian intervenovalo ukrajinské velvyslanectví ve Washingtonu. Následovala další firemní omluva a mapa nakonec zmizela.

Newsletter