Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

CZECH MEDIA INVEST investuje do akcií německé skupiny PROSIEBENSAT.1

Skupina Czech Media Invest (CMI) oznamuje, že formou nákupů na veřejných trzích získala přibližně 4,07% podíl ve společnosti ProSiebenSat.1 Media SE. Jde o první krok v nové strategii, kterou formulovali akcionáři a management CMI a která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých CMI spatřuje atraktivní investiční potenciál. Tato investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu. 

„Tato investice vychází z mandátu dále růst v oblasti evropských médií, který jsme obdrželi od našich akcionářů. Naši investici do ProSieben lze charakterizovat jako portfoliovou, jednak s předpokladem dlouhodobosti, a jednak strategickou ve smyslu její role v rámci našeho portfolia. Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.

“Specificky na ProSieben oceňujeme kromě mimořádně silné značky a silného postavení na německém trhu, který je i v oblasti médií a reklamy nejsilnějším evropským trhem, velmi dobrou schopnost tvorby provozního cash flow, podpořenou závazkem managementu k disciplíně v oblasti akvizic i provozních nákladů. Oceňujeme avizovaný příklon k větší produkci lokálního kontentu i rozvoj digitálních aktiv v oblasti vysílání. Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat,” doplnil Miškovič.

Newsletter