Data Festival boří mýty ohledně dat a složitosti práce s nimi

Pojďte nahlédnout do světa dat a datové analytiky. Myslíte si, že se data týkají jenom velkých firem? Přijďte se 25. dubna 2018 podívat na Data Festival a přesvědčte se o opaku. Data Festival, který pořádá Fakulta informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze za aktivní podpory xPORT Business Accelerator VŠE, boří mýty kolem dat a složitosti práce s nimi. Ukážeme vám, jak se to daty hemží ve sportu i umění, plavou nám v pivu a jsou také klíčem k úspěšnému byznysu.

Data dnes ví téměř o všech všechno, a proto si na našem festivalu každý přijde na své. Akce se uskuteční v Atriu Rajské budovy VŠE v Praze a je otevřená široké veřejnosti z řad studentů, absolventů, jednotlivců a firem se zájmem o data. Můžete se těšit na přednášky o základech práce s daty, workshopy pro začátečníky i mírně pokročilé i panelovou diskuzi s názvem Data v kuchyni.

„V diskuzi společně nahlédneme do kuchyní špičkových firem, které se s návštěvníky podělí o recepty, jak co nejlépe řídit firmu pomocí velkých dat,“ říká Miroslav Umlauf, Director Business Intelligence ze společnosti Avast. Kromě toho je připravena také řada dalších zajímavých témat od efektivní vizualizace, přes storytelling (příběhy v datech), analýzy textových dat až po data science. Zahrajete si interaktivní hry s daty, ukážeme vám, jaké je využití dat ve sportu, umění nebo v pivním průmyslu.

Studenti se mohou podívat, jak se problematika dat dá studovat, lidé, co už s daty pracují, se inspirují, kam se dále posouvat. „Firmy, které se dat nebojí a umí s nimi pracovat, mají veliký náskok před konkurencí. Návštěvníkům Data Festivalu ukážeme, že využití dat je obrovské a ne tak složité, jak se zdá,“ říká Ota Novotný, vedoucí Katedry Informačních technologií a ředitel xPORTu. Součástí programu bude i veletrh firem, v rámci kterého si účastníci mohou bez bariér promluvit s korporátními žraloky i startupy, které s daty pracují. Přednášet nebo vystavovat budou firmy jako Avast, Google, Joyful Crafstmen, DHL, MIBCON, Adastra, Accenture, Vissto. Vstup pro návštěvníky je zdarma. 

Generálním partnerem letošního ročníku Data Festivalu je společnost Avast.

Newsletter