Dieselgate zastavila růst prodejů VW ve Spojených státech

Německý automobilový koncern Volkswagen, který se nyní potýká se skandálem kolem falšování testů emisí, zvýšil v říjnu prodej ve Spojených státech pouze o 0,2 procenta. Jeho růst na americkém trhu tak výrazně zaostal za tamními automobilkami General Motors a Ford Motor i za předními japonskými výrobci.

Volkswagen dnes oznámil, že v říjnu v USA prodal 30.387 vozů, což je pouze o 74 více než před rokem. Agentura DPA navíc upozorňuje, že nebýt toho, že letošní říjen měl o jeden pracovní den více než loňský, vykázal by Volkswagen možná pokles prodeje. V září prodej Volkswagenu v USA stoupl o 0,6 procenta.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Automobilka nicméně letos na americkém trhu zaostávala za konkurencí již před vypuknutím skandálu. Za prvních deset měsíců letošního roku jí prodej v USA klesl o 2,2 procenta na 301.187 vozů.

Největší americká automobilka General Motors dnes uvedla, že v říjnu zvýšila prodej na domácím trhu o téměř 16 procent na zhruba 263.000 vozů. Firma tak zažila nejlepší říjen od roku 2004. Konkurent Ford ohlásil nárůst prodeje o více než 13 procent na téměř 214.000 vozů.

Největší japonská automobilka Toyota Motor v říjnu zvýšila prodej v USA o 13 procent na více než 200.000 vozů. Honda zaznamenala nárůst o téměř devět procent a Nissan o 12,5 procenta. Čísla o říjnovém prodeji v USA postupně zveřejňují také ostatní automobilky, takže by ještě dnes měly být k dispozici údaje o celkovém vývoji amerického automobilového trhu za uplynulý měsíc.

Výzkumná společnost LMC Automotive nedávno předpověděla, že celkový prodej automobilů v USA by měl v letošním roce stoupnout o pět procent na 17,3 milionu vozů z loňských 16,5 milionu. Mírně tak zlepšila svou předchozí prognózu, která počítala s prodejem 17,2 milionu vozů.

Spojené státy byly v minulosti největším automobilovým trhem na světě, v roce 2009 je však předstihla Čína. Údaje o prodeji automobilů jsou indikátorem celkových spotřebitelských výdajů, které zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity USA.

Newsletter