Dražby nemovitostí lákají stále více zájemců

Počet účastníků na dražbách organizovaných dražební společností Eurodražby.cz se zvýšil ve 4. čtvrtletí 2016 oproti předchozímu kvartálu o polovinu.

„Pozitivní trend v nárůstu počtu účastníků dražeb souvisí i s nástupem elektronických dražeb. Nyní už není potřeba cestovat do dražební síně a řadu lidí odrazovala i nejistota, jak se na dražbě chovat. To vše s elektronickými dražbami odpadá. Zúčastnit se lze snadno odkudkoli přes počítač nebo mobilní zařízení a právě jednoduchost zvyšuje atraktivitu,“ říká Radim Hasman, člen představenstva společnosti Eurodražby.cz, prvního dražebníka elektronických dražeb v České republice a lídra v oblasti nedobrovolných dražeb.

„Ale moderní technologie nejsou zdaleka jediným důvodem růstu počtu zájemců o dražby nemovitostí. Důležitým faktorem je i pozvolna vzrůstající kvalita dražených objektů, které tak už nejsou zajímavé jen pro obchodníky, ale i přímo pro koncové uživatele,“ dodal.

U dražeb organizovaných společností Eurodražby.cz byl ve 3. čtvrtletí roku 2016 průměr na jednu dražbu 5,92 účastníků. V období od října do prosince vzrostl průměr na jednu dražbu dokonce na 8,98 účastníků. Vyšší počet zájemců umožňuje, aby sám trh určil, jakou má nemovitost skutečně reálnou hodnotu, protože odhad je vždy jen určité, i když relativně velmi přesné, vodítko.

„Nárůst počtu aktivních účastníků úzce souvisí i s nárůstem účastníků na prohlídkách. Snažíme se potenciální zájemce zaujmout, ukázat jim nemovitost a pomoci vytvořit si obrázek budoucnosti a začít budovat vztah ke kupovanému objektu. Investujeme do zviditelnění nemovitostí, aby se o nich dozvědělo co nejvíce lidí, což se pozitivně odráží i na počtu zájemců,“ dodal Hasman.

Ať už se o dražbu uchází jakékoli množství zájemců, dražba vždy začíná dostatečně nízko, obvykle na 50 procentech odhadní ceny, aby byl prostor pro výhodnou nabídku. Oproti tradičnímu realitnímu prodeji tak dražby vynikají právě možností atraktivní ceny a také rychlostí, protože celý dražební proces trvá jen několik měsíců.

Newsletter