E-shop s potravinami Košík.cz letos čeká obrat 350 milionů Kč

Internetový supermarket s potravinami Košík.cz letos čeká obrat zhruba 350 milionů korun, příští rok miliardu korun. Do zisku by se obchod měl dostat v příštím roce. E-shop rozšíří sortiment ze současných 11.000 produktů na 17.000, prodávat chce například elektro či hračky. V rozhovoru s ČTK to uvedl spolumajitel Košík.cz Jakub Šulta.

Podle něj počet zákazníků roste. „Počítáme s tím, že do konce roku dojde k více než 100procentnímu navýšení v souvislosti s růstem skladových zásob a odbavení více objednávek. Do konce roku očekáváme, že se počet zákazníků navýší na 2000 denně,“ uvedl Šulta.

Podle něj je projekt postaven na rozumné investiční strategii. Celková investice do Košík.cz přesáhla 80 milionů korun. „Od začátku roku se množství objednávek zdesetinásobilo. Přechod do černých čísel očekáváme na přelomu května a června 2017,“ dodal.

Firma přesune sklady ze Stodůlek do Horních Počernic. Hlavním důvodem je zvýšení kapacit rozvozu do dalších lokalit i navýšení skladových zásob. Díky expanzi bude e-shop moci obsloužit až desetkrát více zákazníků než nyní, řekl Šulta. „Areál v Horních Počernicích nám nabízí téměř trojnásobný prostor pro naše skladové zásoby,“ dodal.

Expanze do dalších lokalit se má uskutečnit do konce letošního roku. O které regiony jde, ale Šulta neuvedl. „Kromě toho je to možnost výrazně rozšířit sortiment, a to i o nepotravinářské zboží,“ dodal Šulta. Půjde především o farmářský a zahraniční sortiment, hračky a elektro.

Loni Češi utratili podle odhadů v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun. Letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, díle mj. Rohlik.cz, Kolonial.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i diskontní řetězec Lidl.

Newsletter