EASA nevidí potřebu zakázat přítomnost Galaxy Note 7 v letadlech

Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) nepovažuje za nutné zavést po vzoru Spojených států úplný zákaz přítomnosti mobilních telefonů Galaxy Note 7 na palubách letadel. Aerolinky by nicméně podle EASA měly zajistit, aby cestující tyto telefony neukládali do odbavovaných zavazadel a aby je na palubě letadel měli vypnuté a nenabíjeli je. Jihokorejská firma Samsung se minulý týden rozhodla definitivně ukončit výrobu i prodej telefonu Galaxy Note 7 kvůli přetrvávajícím problémům se vznícením baterií.

Ve Spojených státech o víkendu vstoupilo v platnost vládní nařízení zakazující přítomnost těchto telefonů na palubách letadel. Zákaz telefonů Galaxy Note 7 vyhlásily také některé jednotlivé aerolinky, například italská společnost Alitalia či německá firma Air Berlin.

Situace v Evropě je podle EASA ve srovnání se Spojenými státy odlišná. Na evropském trhu se totiž telefony Galaxy Note 7 vůbec nestačily dostat do širšího prodeje. V Evropě je tak počet těchto telefonů velmi nízký, stejně jako riziko jejich vznícení v letadle, napsala agentura DPA.

Americká Komise pro bezpečnost spotřebních výrobků (CPSC) uvedla, že ve Spojených státech zaznamenala téměř stovku případů přehřátí baterií telefonů Galaxy Note 7. K jednomu vznícení telefonu tento měsíc došlo na palubě letadla aerolinek Southwest Airlines.

Smartphone Galaxy Note 7 vstoupil na trh v srpnu a měl konkurovat nejnovějšímu telefonu iPhone od americké společnosti Apple. Kritici přijali Galaxy Note 7 dobře, ale po několika dnech od zahájení prodeje se začaly objevovat na sociálních sítích obrázky ohořelých přístrojů, což byl první náznak, že s tímto modelem něco není v pořádku.

Začátkem září začal Samsung kvůli problémům s bateriemi stahovat z trhu 2,5 milionu telefonů Galaxy Note 7. Zákazníkům nabídl finanční kompenzaci nebo výměnu za opravenou verzi telefonu, jejíž baterie měly být bezpečné. V poslední době se však objevily zprávy o vznícení už vyměněných přístrojů, což Samsung přimělo k úplnému ukončení výroby a prodeje tohoto modelu.

Newsletter