Euronics: Češi o svátcích nakupovali přes internet jako diví

Poslední dva státní svátky, při kterých musely mít kamenné prodejny ze zákona zavřeno, využili mnozí Češi k nákupům přes internet. Síť elektroprodejen Euronics na svém e-shopu ve dnech výročí vzniku Československa a na svatého Václava navýšila tržby o více než 200 procent.

Podařilo se tak nečekaně prolomit ztrátu právě v době, kdy tržby naopak padají. Nejvíce se prodávaly televize, mobilní telefony a sušičky prádla.

„Každý den, kdy máme ze zákona zavřeno, přicházíme na tržbách o téměř 10 milionů korun. 28. září jsme na našem e-shopu otestovali prodejní akci s dodatečnou slevou 10 procent na veškeré zboží a prodeje na e-shopu vzrostly o více než 200 procent,“ říká mluvčí Euronics Lenka Mastešová.

Přes 60 procent zákazníků zvolilo osobní převzetí zboží přímo na prodejně, což většina stihla v následujících dvou dnech.

Stání svátek ke vzniku ČSR byl prodejně ještě úspěšnější. Oproti 28. září narostly online prodeje ještě o 50 procent. Říjnová vlna byla prodloužena na dva dny s tím, že zákazníci mohli nakupovat dva dny se slevami na celý sortiment bez výjimek.

Obvykle se tržby e-shopu Euronics během státních svátků zvýší v řádech jednotek procent, ale zdaleka nenahradí ztrátu ze zavřených prodejen. Tentokrát ale prodeje narostly enormním způsobem. Přispěla k tomu desetiprocentní slevová akce s názvem Češi sobě.

Den před státním svátkem se v kamenných pobočkách obvykle lehce navýší tržby. V rámci státního svátku jsou samozřejmě prodejny zavřeny a prodeje spadnou na nulu.

Loňský svatý Václav znamenal z hlediska online tržeb běžný den. Jen s mírným navýšením prodejů díky tomu, že zákazníci nešli do práce, ale zůstali doma.

Multikanálový prodejce Euronics je součástí zlínské skupiny HP Tronic. Tvoří největší síť kamenných elektroprodejen v ČR. Nabízí více než 60 světových značek elektrospotřebičů. Sdružuje více než 100 kamenných obchodů a disponuje třemi vlastními sklady a autodopravou. Už od roku 2012 provozuje také vlastní e-shop.

Newsletter