Hegemon mezi sociálními sítěmi zpřísňuje pravidla pro zadávání reklamy na finanční služby. Některé produkty zakázal. Důvodem je obava o dobré jméno společnosti a bezpečnost uživatelů, vybrané typy projektů jsou totiž často spojované s podvody.
Vedle binárních opcí na zákaz plošně doplatí veškeré projekty navázané na kryptoměny, bitcoinem počínaje a primární nabídkou tokenů (ICO) konče.
„Přicházíme s novou politikou. Reklamy nesmí propagovat finanční služby, které jsou často spojovány se zavádějícími, nebo klamavými propagačními praktikami. Do této kategorie spadají zejména binární opce, ICO a kryptoměny. Chceme, aby lidé i nadále objevovali prostřednictvím reklam na Facebooku nové produkty a služby a nemuseli se přitom obávat podvodu. Velké množství společností, inzerujících binární opce, initial coin offering a kryptoměnové projekty tento požadavek bohužel nesplňuje,“ komentuje krok Rob Leathern, produktový ředitel společnosti.
Facebook nicméně připouští, že nejspíše nebude v jeho silách všechny reklamy, které zákaz porušují, podchytit. Vyzývá proto uživatele, aby mu takové reklamy nahlašovali.