Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

Fiat Chrysler podle italské vlády nemanipuluje s emisemi

Nové testy automobilů italsko-americké společnosti Fiat Chrysler nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval manipulace s měřením emisí. Uvedl to dnes italský ministr dopravy Graziano Delrio. Reagoval tak na obvinění, že Fiat Chrysler v některých naftových vozech používá podobný systém pro falšování emisních testů jako německý konkurent Volkswagen.

Itálie podle ministra „nemá u emisí co skrývat“. Delrio prohlásil, že ministerstvo testovalo 18 vozů společnosti Fiat Chrysler, včetně modelů Fiat 500X, Fiat Doblò a Jeep Renegade, a že všechny splňují emisní normy. Upozornil, že testy tak vyvracejí obvinění vznesená německými úřady.

Německý list WirtschaftsWoche loni v září uvedl, že německé ministerstvo dopravy automobilku Fiat Chrysler obvinilo z využívání nepřípustného systému pro manipulaci s emisemi naftových motorů. Ministerstvo podle listu koncem loňského srpna zaslalo dopis s tímto obviněním Evropské komisi.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) minulý měsíc skupinu Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.

Automobilce Fiat Chrysler hrozí rovněž trestní stíhání ve Francii. Francouzská vláda v pondělí večer uvedla, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal pařížské prokuratuře dokument s poznatky ohledně emisí naftových vozů firmy Fiat Chrysler. Vyšetřování podle vlády ukázalo, že emise oxidů dusíku u některých modelů několikanásobně převyšovaly limity.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Newsletter