Firmy neumí využívat data a odnáší to zákazník. V Brně roste analytický hub, který to změní

Konzultační společnost Addvery otevírá analytickou divizi v Brně. Povede ji Michal Rychnovský, bývalý top manažer Home Creditu (skupina PPF).

Banky, operátoři nebo retaileři stále neumí naplno využít data o zákaznících. Přitom pro ně mohou být zlatým dolem.

,,Moje banka mi pořád nabízí předschválený kontokorent, který nechci. Přitom vidí pohyby na účtu a má informace o tom, že obchoduji s nemovitostmi. Proč mi nenabídne předschválenou hypotéku? Tím, že banka tlačí svůj zájem a nesnaží se mi rozumět, mi dává jasný signál, že jí na mně nezáleží,” uvádí příklad Pavel Novák, Managing Partner Addvery.

Zákazník je přehlcený neužitečnými nabídkami. ,,Za poslední rok jsme odhalili u firem až o polovinu nižší open rate a click rate u e-mailů v důsledku neefektivní práce s daty. V covidovém období navíc nabírá elektronická komunikace na významu a lidé začínají být vůči nerelevantní komunikaci více imunní. To firmy brzdí v růstu,” říká Novák a dodává: ,,Proto budujeme divizi, která firmám vyřeší individualizaci komunikace se zákazníkem”.

Analytický HUB vzniká v Brně pod řízením Michala Rychnovského, odborníka na data a skóringové modely. ,,V digitalizaci je technologie pro přehledné sbírání dat pouze částí skládačky. Data je důležité především korektně zpracovat a efektivně obchodně využít. Největším oříškem přitom bývá správné využití machine learningových metod, proobchodní nastavení interních procesů a funkční implementace technologií. S tím vším umíme pomoci,” upřesňuje Rychnovský.

Addvery právě nabírá analytiky, kteří pod vedením Michala budou řešit praktické datové úlohy s reálným dopadem na profit klienta. ,,Nutnost rozumět datům vidíme u většiny našich klientů, jejichž úspěch na datech závisí. Jmenuji např. rohlik.cz nebo Komerční banku,” dodává Novák a uzavírá: ,,Pro práci s daty využíváme jak vlastní nástroje vyvíjené v Pythonu, tak spolupráci s technologickými partnery, kteří to s daty umí nejlépe na světě, např. SAS institute.”

Michal Rychnovský má vystudované tři magisterské programy z různých oborů matematického modelování a Ph.D. z oboru statistika. Zodpovídal za řízení rizik a budování týmu pro expanzi čínského Home Creditu. Později řídil retailová rizika v Air Bank a následně v českém a slovenském Home Creditu.
Michal se objevil v prvním ročníku žebříčku Forbes 30 pod 30.

Za Addvery stojí talentovaná a zkušená skupina podnikavých kolegů, kteří se rozhodli změnit pomalé a zkostnatělé procesy firem. Dokáží proměnit firmu v hbitého, datově řízeného leadera trhu. Konzultanti Addvery nabízí přes 10 let zkušeností ve svém oboru a zároveň zůstavají věrni svým start-up kořenům a projekty dodávají rychle a efektivně.
Firmu založili Pavel Novák (ex CEO Zonky a ex VP Eldorado) a Lukáš Marek (ex obchodní ředitel Zonky).

Newsletter