Google Pay? Češi službu využívají častěji než Slováci

Češi a Slováci se novým technologiím přizpůsobují přibližně stejně. Rozdíl je však v tom, že do své peněženky v mobilu díky nim saháme dvakrát méně častěji než naši východní sousedé. Vyplývá to z analýzy interních dat digitální banky mBank zaměřených na službu Google Pay. 

Zajímavé je sledovat, jakým tempem se Google Pay adaptuje v Čechách i na Slovensku. V průběhu prvních týdnů od uvedení služby na oba trhy si ji do svých smartphonů stáhl přibližně stejný poměr uživatelů aplikace mBank. Chování uživatelů nové služby v obou zemích se však výrazně liší. Zatímco v Čechách na jednu platební kartu přidanou do Google Pay připadá v průměru 6,36 transakcí, jeden Slovák realizoval během prvních dvou týdnů pouze 4,38 plateb.

Ještě větší rozdíl vidíme v objemu transakcí. Zatím, co 6600 Čechů provedlo platby v objemu přibližně 19,92 milionu KčČ, o polovinu méně Slováků za stejné období zaplatilo 18,75 milionu KČ. „Z těchto skutečností jasně vyplývá, že Češi využívají nové technologie častěji, a to především na nižší platby. Zatímco v Čechách se za dva týdny z jedné karty mobilem zaplatilo 2 275 KČ, na Slovensku to bylo v průměru až 5 550 KČ,“ upřesnil Kiac.

Do kapsy sahají hlouběji muži

V obou zemích utratily ženy z jedné karty zhruba stejně, a to přibližně 2 325 KČ. O mužích se to však říci nedá. Češi si více přitahují opasky, naopak Slováci sahají mnohem hlouběji do své kapsy. Během prvních dvou týdnů od uvedení na trh totiž vyždímali svou kartu v průměru o 2 750 KČ, zatímco průměrná výše transakce přes Google Pay u Slováků je více než dvojnásobná, a to 6 000 Kč. Nepoměr můžeme sledovat i mezi pohlavími navzájem. Na novou technologii totiž mnohem rychleji zareagovali muži. V obou zemích se jejich podíl ze všech uživatelů Google Pay blíží 90 %.

Newsletter