Google v ČR zvýšil během deseti let počet služeb na 140

Česká pobočka Google zvýšila během deseti let na trhu počet služeb ze čtyř na 140 a připravuje další. Počet zaměstnanců stoupl z původních tří zhruba desetkrát. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Google je v Česku výrazně aktivnější než v jiných podobně velkých zemích, důvodem je silný lokální hráč Seznam.cz.

Google nabízel v roce 2006 Čechům vedle vyhledávače lištu ToolBar, službu elektronické pošty Gmail a dnes již neexistující Desktop. Postupně přibyly video server YouTube, Mapy, obchod s aplikacemi Google Play, operační systém Android, prohlížeč Chrome nebo reklamní řešení Adwords a Adsense.

„Pracuje se na několika dalších lokalizacích, ale konkrétními daty se zatím nemůžeme pochlubit,“ řekla ČTK mluvčí české pobočky Alžběta Houzarová.

Tržby české pobočky se loni zvýšily o 15 procent na 239 milionů korun a zisk zůstal na zhruba deseti milionech. Podle odborníků ale vykazované údaje příliš nevypovídají o celkových inzertních příjmech firmy, protože část tržeb fakturuje irská pobočka Googlu.

Google ČR pod vedením Taťány le Moigne se věnuje i českým firmám a podnikatelům, kterým pomáhá rozjet online podnikání a export. Zároveň Google dlouhodobě investuje do digitální gramotnosti. Díky vzdělávací platformě s názvem Digitální garáž se v online znalostech a digitálním marketingu vyškolilo od dubna 2016 přes 17.000 Čechů.

Newsletter