Hillary Clintonová, jednička demokratů, zahájila předvolební kampaň

Jako žena s pevnými rodinnými kořeny zajímající se o problémy řadových Američanů a jejich dětí se prezentuje favoritka demokratických primárek Hillary Clintonová ve své vůbec první televizní reklamě v rámci předvolební kampaně. Dvojice spotů se začne vysílat v úterý a oslovit má zejména demokratické voliče ve státech Iowa a New Hampshire, kde se budou primárky konat nejdříve.

„Po absolvování právnické školy mohla jít do velké firmy, ale místo toho pracovala pro fond na ochranu dětí. V Arkansasu bojovala za školskou reformu, která navždy změní životy lidí. Potom jako první dáma pomohla získat zdravotní péči osmi milionům dětí. Zbytek už asi znáte,“ promlouvá k Američanům hlas vypravěče v jednom ze spotů.

Někdejší senátorka a ministryně zahraničí, které někteří kritici vyčítají nedostatek pochopení pro problémy chudších vrstev amerického obyvatelstva, v reklamě mluví o své zesnulé matce, již rodiče opustili v jejích osmi letech a jejíž odkaz prý Clintonovou motivuje k boji za zlepšení situace rodin a dětí.

Sedmašedesátiletá politička, která neúspěšně bojovala s Barackem Obamou v primárkách již před sedmi lety, sice stále jasně vede v průzkumech demokratických kandidátů, její popularita však v poslední době klesá ve prospěch liberálnějšího senátora Bernieho Sanderse. S reklamou přichází ve chvíli, kdy se spekuluje o možné kandidatuře viceprezidenta Joea Bidena, který by jí mohl sebrat další hlasy.

Tým Clintonové se zaměřením na otázky rodiny rozhodl změnit hlavní témata z neúspěšné kampaně před volbami 2008, kdy spíše dávala na odiv své politické zkušenosti a tvrdost, upozorňuje agentura AP. Vysílání spotů přijde političku, která od dárců jen za první tři měsíce kampaně shromáždila 45 milionů dolarů (1,1 miliardy Kč) na zhruba dva miliony dolarů.

Newsletter