H&M dostává vzpruhu od slabého eura. Tržby +25 %

Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz stouply v prvním čtvrtletí finančního roku tržby o čtvrtinu na 40,3 miliardy švédských korun (120 miliard Kč). Výsledek podpořil slabší kurz švédské koruny. Firma je druhým největším prodejcem oděvů na světě.    

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že tržby od prosince do konce února dosáhnou 39,2 miliardy SEK. Vykázaná částka je bez daně z obratu.     

Podnik masivně investuje do prodeje přes internet a nových konceptů, jako je třeba sportovní oblečení či návrhářské kolekce. Firma se v dlouhodobém výhledu snaží udržet marže, i když konkurenční prodejci oděvů jako Primark nebo Forever 21 tlačí ceny dolů.    

Společnost měla na konci února 3551 obchodů. V tomto finančním roce jich plánuje otevřít dalších zhruba 400. Podrobnou výsledkovou zprávu za první čtvrtletí firma zveřejní 24. března.     

Tento týden má celoroční hospodářské výsledky zveřejnit větší konkurent Inditex, který je majitelem obchodů Zara a Massimo Dutti. 

Newsletter