Inovovat 47 jihomoravských firem pomůžou regionální kreativci

Kreativní voucher Brno neboli až 100 tisícový poukaz na spolupráci s regionálními kreativci si odnáší celkem 47 firem z jižní Moravy. Úspěšné žadatele vylosovala primátorka města Brna Markéta Vaňková a náměstek Tomáš Koláčný za dozoru notářky. Úspěšní zájemci si rozdělí dotaci v hodnotě 4 a půl milionu korun, kterou do programu dala moravská metropole. V letošním čtvrtém ročníku bylo více zájemců než vloni.

Celkem 128 technologických společností si letos vybralo v rámci programu Kreativní vouchery Brno odborníka, který jim má pomoci s jejich propagací nebo inovací produktu či služeb. Náhoda rozhodla o tom, že 47 získalo poukaz. Vylosovaný lístek z osudí patřil i brněnské firmě Dobrá logopedie, která vyvíjí aplikaci pro efektivní komunikaci logopedů s klienty. Spolupracovat budou s kreativci z Design dílny. Jejich experti pro ně vytvoří grafický návrh aplikace, aby byla uživatelsky přívětivá. „Jejich profesionalita byla vidět už během přípravy nabídky, a proto jsme rádi, že nás město tímto způsobem podpoří,“ řekla spolumajitelka firmy Dobrá logopedie Jarmila Dezortová.

 „Podnikatelé měli letos největší zájem o spolupráci s freelancery, kreativními studii a agenturami, které se zaměřují na grafický design, webdesign, video produkci a tvorbu marketingových strategií. Dále poptávali služby v oblasti online marketingu, tvorbu aplikací pro klienty nebo copywriting,“ řekla koordinátorka programu Zdeňka Kujová z JIC.

Brno je první město v Česku, které skrze tyto poukazy opakovaně pomáhá jihomoravským malým nebo středním podnikům a regionálním kreativcům spojit síly. „Hledáním možností, jak podporovat kreativní profese, se zabýváme intenzivně. Ať už je to proměna bývalé káznice v Bratislavské ulici v Kreativní centrum Brno, nebo finanční podpora Kreativních voucherů. Z hodnocení předchozích ročníků voucherů vyplývá, že majitelé firem jsou se službami kreativců spokojeni a potvrzují, že má jejich práce pozitivní dopad na jejich byznys. Program tak umožňuje firmám být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková. V několika případech jejich spolupráce pokračuje i nad rámec Kreativních voucherů Brno a za navazující služby firmy zaplatily minimálně 3,3 milionů korun.

Program podporuje nejenom malé a střední podniky, ale také profesionály z kreativních průmyslů. Právě těm se chce město i Jihomoravský kraj více věnovat a využít jejich potenciálu ke spolupráci. Letos se úplně poprvé, po vyhlášení úspěšných žadatelů o voucher, konala také otevřená diskuze s regionálními kreativci o veřejných zakázkách v místních organizacích a institucích. Městská platforma podpory kreativních odvětví Kreativní Brno na ni pozvala tým zodpovědný za marketing Brna a celého kraje, TIC, Centrálu cestovního ruchu Jižní Morava a další instituce, které chtějí využívat služeb jihomoravských odborníků. Zajímali je proto názory, připomínky a postřehy kreativců k praktickému fungování veřejných zakázek a nápady, jak těm nejlepším návrhům pomoci na svět.

Newsletter