Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

Jak efektivně prezentovat v online prostředí podle Ondry Staňka. Jedenáct tipů jak na to!

Druhý zářijový týden přinesl další online workshop, který pořádá agentura CzechInvest s názvem série Business Shaker. V pořadí již devátý díl s podtitulem Jak efektivně prezentovat v online prostředí byl pod taktovkou Ondry Staňka, který je konzultantem a lektorem prezentačních a komunikačních dovedností. Zároveň pomáhá firmám, které chtějí představit své produkty a služby efektivněji a specializuje se na tvorbu designových prezentací a prezentačních šablon pro nadnárodní společnosti i jednotlivce.

Jak sám Ondra říká: „Je to jednoduché. Žádné tajemství dokonalé prezentace není. Je to o dodržování základních pravidel, o etice, vaší energii, sebekritice a skvělé přípravě. První dojem dělá divy.“

Pojďme si společně shrnout pár základních rad, tipů a doporučení, které Ondra v rámci workshopu sdílel s přihlášenými startupy, podnikateli a nadšenci z oblasti podnikání. A musíme říci, že jeho slova o energii platí dvojnásob. Z Ondry nadšení, energie a charisma bylo cítit i přes obrazovku. A tak to má dle Ondry být.

  • Naučte se hovořit na kameru v online prostředí. Kamera je váš přítel. Vždy ji mějte zapnutou. A nezapomeňte, že prostředí za Vámi je vidět. Pokud prezentujete z domova, ukliďte si, zavřete se, nastavte si kameru do úrovni očí, pozor na světlo. A nenechte se rušit.
  • Klíčová je pozornost. Prezentace v online bychom měli vnímat stejně, jako ty v offlinu. V podstatě je to úplně stejná věc. Během prezentace v online prostředí buďte plně soustředěni jako byste seděli na jednání v zasedací místnosti ve firmě.
  • Prezentující je vždy zodpovědný za pozornost diváků a posluchačů. Udržujte si svou pozornost. Bojujte o ni. Jak Ondra vysvětluje: „Vyrušení při poslechu prezentace v onlinu je na klik daleko“.
  • Zásadní problém je nedostatek etiky v rámci komunikace v online prostředí. Během offline setkání byste nikdy nebrali telefony, nekoukali na mobil či několikrát neodešli ze zasedací místnosti.
  • Dle známého vědce Alexandra Todorova máte na první jednoduchý dojem během online prezentace ve smyslu přítel / nepřítel, sympaťák / nesympaťák jen jednu desetinu vteřiny. V momentě, kdy prezentaci začínám, už o mě mají své mínění. Buďte připraveni dopředu. Žádné hledání kde je kamera, zda mi fungují sluchátka nebo jak sdílet prezentaci.
  • Ukažte svoji energii! Pokud ji nemáte vy, proč by ji měl mít váš klient nebo investor?
  • Nahrajte si prezentaci (se souhlasem kvůli GDPR), ať víte, co zaznělo. Mějte jasný začátek a jasný konec. Odcházejte z online prostředí poslední.
  • Příprava je důležitá! Připravte si vaše zázemí, nasdílejte prezentaci dopředu, trénujte úvodní vstup, přemýšlejte co chcete sdělit. Vždy je lepší mít kratší úderný výstup než mít delší prezentaci, která překračuje časový limit.
  • Důležitý je být jiný. Dávejte čas a prostor posluchačům. Pokud se na něco ptáte, nechte čas dotaz zpracovat a reagovat na něj.
  • Definujte si svoji hlavní myšlenku. U nadpisů na každém slidu máte 3 vteřiny na to zaujmout. Méně je někdy více.
  • Hezky se oblékněte, navoňte se, namalujte se a klidně si i nazujte boty. Celkově vás to naladí do postoje, že je vaše prezentace důležitá a seriózní. Ukažte, že jste profesionál i v online prostředí.

Děkujeme Ondro!

Newsletter