Jak přepravci garantují doručení do Vánoc

Ze všech českých přepravců má nejpozdější termín garantovaného dodání do Vánoc Česká pošta, u které stačí objednat do 19. prosince. Na paty jí šlape služba DPD s datem nejpozdější objednávky 18. prosince, za ní se umístili přepravci GLS, Zásilkovna a Intime s datem 17. prosince. Do svátků už naopak nestihnou dojít objednávky s přepravou přes službu Messenger, která garantovala doručení do Vánoc při objednávkách do 13. prosince. Přepravci GEIS a DNP údaje nezveřejnily.

Údaje každoročně zveřejňují sami dopravci směrem k e-shopům. “Zákazníkům e-shopů bych doporučoval počítat ještě s jednodenní rezervou, tedy objednat o den dříve, než přepravci uvádějí. Pokud byste totiž objednali třeba přepravu s DPD 18. prosince v jedenáct večer, je pravděpodobné, že konkrétní e-shop stihne objednávku vyřídit až devatenáctého ráno. V tento den už ale DPD doručení do Vánoc negarantuje,” radí Martin Jareš, zakladatel a CEO nástroje Foxdeli, který e-shopům umožňuje mít celý proces doručení objednávek ve svých rukách a doručovat je se stejnou péčí jako v kamenném obchodě.

„V souvislosti s Vánocemi doporučujeme e-shopům, aby nám zásilky předali nejdéle 19. prosince, pokud je dovezou až na podací depo, pak o den déle 20. prosince. Doporučujeme také, aby si zákazníci zkontrolovali, zda je zboží skladem a kdy ho je e-shop schopen expedovat,“ dodala Zásilkovna.

Navzdory odhadům prý ale není vhodné na zveřejněné termíny stoprocentně spoléhat. “Počet zákazníků, kteří objednávají vánoční dárky online, se rok od roku zvyšuje. V letošním roce navíc na trhu chybí velké množství kurýrů, kteří objednávky rozvážejí. Proto je tento rok více než kdy jindy vhodné nakoupit včas, nenechávat vše až na poslední chvíli, ” upozorňuje Jareš.

Více o Foxdeli

Foxdeli otevírá e-shopům možnosti, které si dosud užívali jen ti největší hráči na trhu – správu všech dopravců z jednoho místa, personalizaci zákaznických e-mailů a SMS, a to i během doručování, a hladké řešení problémových objednávek. Služba nabízí nenápadný mezičlánek, který odvede pořádnou porci práce mezi e-shopy, přepravními službami a koncovými zákazníky. Již žádné notifikace bez loga e-shopu, již žádná „přepravština“.

Provozovatelé e-shopů mohou s Foxdeli snadno integrovat dopravce, které nabízejí svým zákazníkům, personalizovat veškerou komunikaci se svými zákazníky i poté, co objednávka opustí jejich sklad, a hladce řešit problémy s doručením. Koncoví zákazníci dostávají díky Foxdeli po celou dobu doručování objednávky srozumitelnou komunikaci bez logistických termínů a dopravci se mohou soustředit na to, co jim jde nejlépe – včasné doručení objednávky.

Za Foxdeli stojí tým Balíkonoše, který na trhu působí již od října 2013.

Newsletter