Evropské výnosy dále rostou, americké korigují včerejší růst. Dolar zůstává nad 1,0700 za euro. Koruna se po včerejším oslabení drží nad 25,20 za euro.

Jak si zvýšit šance na novou práci? Třeba znalostními testy, radí kariérní parťák Nelisa, kde jich uživatelé vyzkoušeli přes 15 tisíc

K úspěchu ve výběrovém řízení v dnešní době rozhodně nestačí jen dobrý životopis. Pomoci ale může 52 různých znalostních a osobnostních testů, díky kterým firmy u všech uchazečů rovnou vidí jejich výsledky. O jejich atraktivitě svědčí i fakt, že od spuštění Nelisy jich zájemci o práci vyzkoušeli přes 15 tisíc. Necelá polovina ze všech uživatelů, 43 %, potom vyzkoušela alespoň jeden. Největší zájem je o testování cizích jazyků, případně testů souvisejících se znalostmi marketingu. Nejčastěji spouštěným je test HTML CZ juniorní úrovně. Naopak nejméně oblíbený je test z odvětví business development. Unikátním prvkem mezi všemi testy je pak simulační hra s názvem The Game Changer od společnosti Behavora. Ta má za úkol odhalit silné stránky zájemců o manažerské pozice.

„Testy, které na Nelise máme, mají fungovat jako doplněk pro vyplněné profily uchazečů o práci. Navíc to oběma stranám značně usnadní komunikaci a zefektivní celý průběh výběrového řízení. Řekněme, že firma hledá markeťáka. Stačí se podívat do profilu kandidáta, zjistí, že má úspěšně splněné související testy, a tak se hodí na danou pozici. A i uchazeč může otestovat své znalosti, případně se dovzdělat při zájmu o změnu oboru. Navíc bude mít oproti ostatním zájemcům určitou výhodu,“ říká CEO Nelisy Jan Paulas.

The Game Changer

Unikátní hra od společnosti Behavera, kterou Nelisa disponuje, testuje schopnosti související s vedením týmu. Je tedy určena spíše těm, kdo se uchází právě o takové pozice. Každý člověk, který hru vyzkouší, ovšem dosáhne jiného výsledku, a tak je nelze rozdělit na špatné nebo dobré. Zajímavostí je, že 70 % všech, kteří si tuto hru vyzkoušeli, se orientuje na motivační složku ve vedení týmu. Je pro ně tedy důležitá soudržnost lidí a uvědomují si, že klíčová je spolupráce. Současně se ale přes 50 % testovaných uchazečů soustředí zejména na efektivitu a účinnost řešení problémů. Tyto dva výsledky pak společně ukazují, že simulační hrou si prošli lidé odhodlaní dosahovat cílů, ale nikoliv za každou cenu. Nelze opomenout ještě jeden výstup, a to, že 63 % zájemců o manažerské pozice využívá v komunikaci přívětivost. Nicméně vždy je vyvažována autenticitou, aby byla opravdu efektivní.

„Z údajů, které máme ze hry k dispozici, je patrné, že uchazeči, kteří si Game Changer vyzkoušeli, jsou lidé silně orientovaní na výkon. Mají chuť vykonat v zaměstnání velké věci a soustředí se na účinná řešení. S čímž koresponduje právě i výrazná orientace na tým. Jednoduše je vidět, že si testovaná skupina uvědomuje důležitost spolupráce mezi kolegy. Odráží se to i v preferovaném způsobu komunikace. Zajišťuje totiž optimální míru mezi vlídností na jedné straně a přímočarostí na druhé straně. Faktem také je, že o žádném výsledku simulace se nedá říct, zda je dobrý, nebo špatný. Vždy je totiž individuálně vyhodnocený,“ upřesňuje Paulas.

Nejvíce se testují ajťáci

Přes 8 % ze všech započatých testů si pro sebe zabírá HTML CL pro juniory (1 216), v těsném závěsu s Marketingovým přehledem (1 159). Třetí nejoblíbenější je pak test rovněž z odvětví IT, a to juniorní JavaScript. Na druhou stranu stejně jako jsou nejoblíbenější testy z oboru IT, drží tato skupina také podíl těch nejsložitějších. Testy Python, C# a .Net totiž při dokončení vykazují nejnižší procentuální úspěšnost. Jedná se však o pokročilejší znalosti, a tak není divu, že jejich úspěšnost se pohybuje mezi třiceti až čtyřiceti procenty.

Marketing a jazyky? Hračka!

Pokud ovšem chceme hodnotit jednotlivé kategorie a odvětví, jako nejoblíbenější z dat Nelisy vypadnou marketingové a jazykové testy. Navíc se při nich dosahuje největší úspěšnosti ze všech, které platforma nabízí. Na nejvyšší příčce je tak pokročilá angličtina s 82 % a na druhé Čeština pro copywritery se 75 %. Je však možné narazit také na test s názvem Affiliate marketing, který je určený spíše seniornějším pracovníkům, a tak skončí neúspěchem téměř ve dvou třetinách případů.

Více o Nelise

Nelisa je kariérní portál, který uchazečům pomůže získat práci, v níž naplno využijí vlastní potenciál. Nahrazuje dnes už zastaralý model klasických životopisů pomocí vytvoření kariérního profilu, který dlouhodobě mapuje a následně analyzuje profesní dráhu uživatelů. Díky tomu dokáže poradit také s dalším pracovním směřováním a nabídnout možnosti dalšího rozvoje. Firmy s pomocí Nelisy získají snadno ty nejlepší kandidáty, protože umělá inteligence jim předvybere pouze ty nejvhodnější uchazeče s ohledem na požadavky firmy i kandidáta. Odpadá nekonečné probírání životopisů, takže se personalisté mohou věnovat tomu, co je opravdu důležité – lidem. Za projektem stojí Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs, a skupina Miton, v rámci které se o Nelisu stará Tomáš Jiroušek s dlouholetými zkušenostmi nejen v oblasti investování, ale hlavně na poli budování firem ve všech jejich životních cyklech. Dalším spoluzakladatelem a CEO Nelisy je Jan Paulas, který má za sebou řadu úspěšných projektů v oblasti IT, HR a proptechu. Nelisa je výsledkem jejich dlouholeté spolupráce a především společné vize o tom, kam se bude oblast náboru ubírat.

Newsletter