Jste zaměstnavatel? Pokud ano, těchto pár tipů Vám obzvláště pomůže

Nízká nezaměstnanost staví zaměstnavatele před velký problém s udržením stávajících pracovníků a získáváním nových pracovních sil. Personálně-poradenská společnost McROY přináší sedm tipů pro firmy, jak tomuto problému čelit.

1/ Dodržujte dohody  – Zaměstnanci vnímají jako zradu, když neplatí to, co si s vedením domluvili. Může se to týkat nedodržování podmínek po nástupu do nové práce nebo dohod vzniklých později. Ztracená důvěra se jen těžko obnovuje a nespokojený zaměstnanec se už mezitím mohl pustit do hledání nové práce.

2/ Naslouchejte podřízeným – Chytrá firma ví, jak je důležité naslouchat zaměstnancům napříč svou organizační strukturou. „Podporujte pracovníky v tom, aby přicházeli s novými nápady, a nebojte se je realizovat. Výsledkem bude angažovaný zaměstnanec bez zaječích úmyslů,“ radí Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední v východní Evropu.

3/ Svůj tým rozvíjejte – Rozvoj a další vzdělávání patří k nejžádanějším zaměstnaneckým benefitům současnosti. Zaměstnanci stále více oceňují, když do nich zaměstnavatel investuje, a rozvíjí tak jejich schopnosti.

4/ Chvalte veřejně, kritizujte z očí do očí – Pozitivní i negativní zpětná vazba je velice důležitá pro většinu zaměstnanců. Nebojte se vyzdvihnout úspěch pracovníka před celým týmem. Neúspěchy nebo návrh na zlepšení naopak řešte z očí do očí, v ideálním případě dejte zaměstnanci jasný návod, jak má své výkony zlepšit. Zároveň získávejte zpětnou vazbu od zaměstnanců na chod firmy.

5/ Buďte féroví – Základem dobrého vztahu mezi zaměstnavatelem a pracovníkem jsou jasně nastavená pravidla. Týká se to například odměňování, které by mělo být jasné a transparentní, jinak to může vést k různým pochybám, drbům a nespokojenosti pracovníků.

6/ Komunikujte – Nastavte tok informací napříč společností tak, aby nevznikaly fámy a zároveň aby zaměstnanci věděli, že jsou všichni součástí dění ve firmě.

7/ Mějte vizi„Zaměstnanci se lépe cítí v takové firmě, která ví, kam směřuje, a má jasné cíle a hodnoty, s nimiž se zaměstnanci mohou ztotožnit,“ uzavírá Tomáš Surka.

 

Newsletter