Kariérní parťák Nelisa pomáhá vylepšovat inzeráty. Ukáže, čemu se vyhnout, a dokáže zvýšit počet zobrazení až o 50 %

Struktura a obsah inzerátů výrazně ovlivňuje počet přihlášených zájemců, počet zobrazení, ale i dobu, kterou lidé čtením inzerátu stráví. Vyplývá to z dat kariérního portálu Nelisa. Proto platforma přišla se zpoplatněnou službou, která firmám pomůže inzeráty optimalizovat. Copywriting na míru na základě strukturovaného dotazníku tak za 1 500 korun dokáže na pozici přivést až o polovinu více zájemců. A začít lze už u samotného názvu pozice. I díky tomu se Nelise v některých případech podařilo prodloužit průměrně strávený čas na inzerátu až o 40 %. Zároveň kariérní parťák radí firmám, čeho se při psaní inzerátů vyvarovat, a udává, že mezi nejčastější chyby patří například chybějící výše odměny, málo informací o firmě nebo nedostatečně představené benefity.

„Od chvíle, kdy jsme Nelisu spustili, analyzujeme efektivitu jednotlivých inzerátů. Když jsme se tedy podívali na ty, které nebyly příliš úspěšné, podařilo se nám sestavit seznam nejčastějších chyb. Na jejich základě jsme se rozhodli, že všem svým klientům nabídneme copywritingovou službu, která jim s inzeráty pomůže. Tak, aby firmám zbytečně neutíkali kandidáti a potenciální talenty,“ říká CEO Nelisy Jan Paulas.

Inzerát, který se napíše sám

Samotná služba nabízená Nelisou spočívá v nasazení copywritera, který umí oslovit různé publikum. Ví, co funguje a čemu se vyhnout. Díky tomu dokáže na inzerovanou pozici přilákat větší počet potenciálních kandidátů. Stejně jednoduše lze popsat i samotný průběh služby. Skládá se totiž z pouhých několika kroků. Prvním je vyplnění krátkého dotazníku, které zabere pouhých pár minut. Následně copywriter osobně zavolá, doptá se na poslední detaily a do tří dnů zašle společnosti první verzi. Následnou zpětnou vazbu potom Nelisa obratem zapracuje a inzerát pošle k finálnímu schválení. Zbývá už jen sbírat odpovědi. „Služba běží pár měsíců a k dnešnímu dni jsme tímto způsobem upravili přes šedesát inzerátů. Už dnes tak můžeme vidět hmatatelné výsledky. Například jeden z vylepšených inzerátů jen díky změně názvu pozice a přidání emotikonu do nadpisu zaznamenal o 2 500 více zobrazení než obdobné pozice ve stejné lokalitě se stejnými parametry, což znamená nárůst o 60 %,“ komentuje Paulas.

Dvakrát měř, jednou řež

Ještě předtím, než firma hledající nové zaměstnance přistoupí k samotné službě copywritingu, Nelisa jí poskytne seznam základních tipů, které pomáhají zvýšit interakce s inzerátem. Současně tím upozorňuje na nejčastější chyby. Základem je jednoznačně pravopis. Při zveřejňování nabídky je tedy dobré chvíli počkat a raději text několikrát zkontrolovat.

Buďte atraktivní a upřímní

Jako první vidí kandidát vedle pravopisu samotný název pozice. Při jeho volbě je důležité si uvědomit, že musí uchazeče hned zaujmout. Kreativita je vítána a jednoslovné názvy zapovězeny. Zároveň je třeba myslet na to, že jej potenciální kandidát musí pochopit. Současná data také ukazují, že lidi hledající práci uvítají, když ještě před reakcí na nabídku uvidí, kolik si mohou vydělat. Doplněná mzda zaručí vyšší zájem. Stejně tak jako pravdivý popis náplně práce, třeba běžného pracovního dne. Pro kandidáta je pak lépe uchopitelné, co může očekávat a zda se na pozici opravdu hodí.

„Zapomínat by se ovšem nemělo ani na benefity. V inzerátu je lze zmínit hned několikrát, třeba v úvodu a pak v samotném těle, kde by také měly být více představené. Navíc v dnešní turbulentní době je to jeden z důležitých faktorů při hledání práce. Ať už je to například neomezený home office, firemní psycholog nebo příspěvek na dovolenou,“ doplňuje Paulas.

Dejte lidem vědět, kdo jste

S představením pozice by společnost měla představit také sebe. Potenciální zájemci se rádi dozvědí, jaká je firemní kultura, jaké má firma vize a cíle nebo kde firma sklidila úspěchy. Firemní kultura samozřejmě zahrnuje také nové kolegy. Proto je dobré ukázat je přímo v inzerátu nebo kandidáta odkázat na webovou stránku, kde může své potenciální kolegy alespoň trochu poznat. Lze tak také předejít nechtěným faux pas při prvním dni v práci.

„Samozřejmostí je potom grafická úprava. Optimálně napsaný inzerát se vejde na polovinu až tři čtvrtiny jedné strany A4. Text by měl být rozdělený do odstavců a chybět by neměly ani odrážky, zvýrazněné důležité informace nebo emotikony. V neposlední řadě zajímá uchazeče také celý proces náborového řízení. Požaduje náborář odkaz na LinkedIn profil nebo bude v průběhu náboru zadávat úkol? To vše je možné uvést. Stejně tak informaci, v jakém časovém horizontu může kandidát očekávat odpověď,“ uzavírá Paulas.

Více o Nelise

Nelisa je kariérní portál, který uchazečům pomůže získat práci, v níž naplno využijí vlastní potenciál. Nahrazuje dnes už zastaralý model klasických životopisů pomocí vytvoření kariérního profilu, který dlouhodobě mapuje a následně analyzuje profesní dráhu uživatelů. Díky tomu dokáže poradit také s dalším pracovním směřováním a nabídnout možnosti dalšího rozvoje. Firmy s pomocí Nelisy získají snadno ty nejlepší kandidáty, protože umělá inteligence jim předvybere pouze ty nejvhodnější uchazeče s ohledem na požadavky firmy i kandidáta. Odpadá nekonečné probírání životopisů, takže se personalisté mohou věnovat tomu, co je opravdu důležité – lidem. Za projektem stojí Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs, a skupina Miton, v rámci které se o Nelisu stará Tomáš Jiroušek s dlouholetými zkušenostmi nejen v oblasti investování, ale hlavně na poli budování firem ve všech jejich životních cyklech. Dalším spoluzakladatelem a CEO Nelisy je Jan Paulas, který má za sebou řadu úspěšných projektů v oblasti IT, HR a proptechu. Nelisa je výsledkem jejich dlouholeté spolupráce a především společné vize o tom, kam se bude oblast náboru ubírat.

Newsletter