Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

KNOWDATA pomohou lepe analyzovat chování v prodejnách

Cílem každého obchodníka je mít spokojené zákazníky, kteří u něj nakupují opakovaně. Právě loajální zákazníci totiž přinášejí retailerům benefity ve formě kladného hodnocení a současně v podobě nových zákazníků, které stálý zákazník doporučil. K tomu, aby obchodníkovi vzrostl počet spokojených zákazníků, musí nejprve znát jejich potřeby a nákupní chování. A právě KNOWDATA, projekt spuštěný v oddělení KNOWINSTORE komunikační agentury KNOWLIMITS, pomůže retailerům lépe pochopit nákupní chování jejich zákazníků.

KNOWDATA je soubor analytických nástrojů, které v reálném čase sledují a vyhodnocují chování zákazníků v prodejnách, a to prostřednictvím fyzických 2D a 3D video senzorů a Wi-Fi signálu. Senzory sledují návštěvnosti prodejen, vytížení jednotlivých prodejních zón i dobu, kterou zákazník stráví nakupováním. Stejně tak jsou schopné analyzovat pohyb zákazníka po celou dobu nákupu od chvíle, kdy vstoupí do prodejny, až po její opuštění. KNOWDATA jsou cenná i v závěrečné fázi nákupu, neboť dokáží mapovat fronty a vytížení jednotlivých pokladen. Zaznamenaná data jsou průběžně zasílána do cloudového uložiště, zpracovávána a vyhodnocována.

Jednotlivé nástroje provádějící analýzu tvoří několik modulů: Traffic Essentials jsou údaje o provozu v prodejně získané z analýzy mobilních zařízení na bázi Wi-Fi signálu v prostorách prodejny. People Counting pak zahrnují demografické údaje vzniklé přesným počítáním návštěvníků a zalidněnosti prodejny. Modul In-Store Behaviour obsahuje data shromážděná z analýzy pohybu a chování zákazníků na prodejní ploše s přesností na 1,5 m, zatímco Product Zone Performance označuje údaje porovnávající výkonnost produktových zón v závislosti na fyzickém chování zákazníků. Service Lane Performance jsou data získaná v reálném čase monitoringem počtu zákazníků čekajících ve frontě a délky jejich čekání. Modul Store Productivity pracuje s údaji shromážděnými analýzou prodejních dat, která jsou porovnána s daty o fyzickém chování zákazníků. Poslední modul, Cross-Shopping, zahrnuje data, která vycházejí z analýzy migrace zákazníků v rámci poboček v dané obchodní síti, loajality zákazníků apod.

A jak se k nástrojům KNOWDATA obchodník dostane? Pavel Kozler, vedoucí oddělení KNOWINSTORE, vysvětluje: „Pro obchodníka je přístup k KNOWDATA velmi pohodlný. Datové výstupy má k dispozici v reálném čase v přehledné aplikaci nebo webovém rozhraní, kde si je může detailně prohlížet třeba i minutu po minutě. Věřím, že obchodník také ocení, že jednotlivé moduly a jejich výstupy si může vzájemně párovat a vyhodnocovat, případně je spárovat s vlastními transakčními daty. Díky tomu může sledovat vlivy jednotlivých faktorů na prodeje výrobků nebo služeb.“

KNOWDATA pomohou retailerům účinně zvyšovat obrat, optimalizovat náklady a zlepšovat nákupní zkušenost kupujících. Na konci této cesty pak stojí spokojený zákazník.

Newsletter