Kofola ČeskoSlovensko vstoupila na český trh s minerální vodou Kláštorná Kalcia

Společnost Kofola ČeskoSlovensko vstoupila na český trh s minerální vodou Kláštorná Kalcia. Tradiční a oblíbená slovenská značka minerálky, pocházející z jednoho z nejkvalitnějších pramenů na Slovensku v Kláštoře pod Znievom, je přírodním zdrojem vápníku. České zákazníky chce značka oslovit příjemnou chutí i unikátní designovou lahví. Společnost Kofola ČeskoSlovensko, pro kterou je cirkulární ekonomika a odpovědný přístup k životnímu prostředí prioritou, se rozhodla pro rPET lahve ze 100% recyklovaného materiálu.

Minerální voda Kláštorná Kalcia se na Slovensku prodává od minulého roku a Slováky si rychle získala. Na pulty českých obchodů se dostala letos. „Minerální voda z výjimečného zdroje v Turčianské kotlině byla na Slovensku zavedenou značkou, v roce 2016 ale byla její výroba pozastavena. Kofola ji v roce 2018 koupila a loni v dubnu její stáčení obnovila,“ vysvětluje Ivana Králiková, senior brand manažerka Kofola ČeskoSlovensko a dodává: „Rádi bychom její příběh a výjimečné složení představili také českým zákazníkům. Věříme, že si její chuť najde v Česku své příznivce.“

Svým složením je Kláštorná Kalcia na českém i slovenském trhu ojedinělá. Díky vápencovému podloží v Kláštoře pod Znievom, kde vyvěrá z hloubky 231 metrů, je její celková mineralizace 1 840 mg/l s obsahem vápníku 287 mg/l. „Vápník přispívá k normální činnosti svalů, je třeba i pro udržení normálního stavu kostí a zubů. Organismus si však vápník sám nevytváří, je proto potřebné přijímat ho různorodou a vyváženou stravou doplněnou i vhodným pitným režimem,“ uvádí MUDr. Václava Kunová ze Společnosti pro výživu. Vápník tvoří až 1,5 % hmotnosti lidského těla a je také jedním ze základních stavebních prvků všech buněk.

Lahev minerální vody Kláštorná Kalcia navrhl pro Kofolu ČeskoSlovensko uznávaný slovenský designér Martin Turzík. „Když jsme zvažovali oživení značky, chtěli jsme do designu lahve vdechnout i příběh, který s sebou Kláštorná nese. Věříme, že atypický vzhled upoutá pozornost spotřebitelů. Při výběru designu jsme respektovali původ minerální vody, dbali jsme na odlišitelnost od ostatních značek, ale mysleli i na životní prostředí. Proto jsou všechny lahve Kláštorná Kalcia vyrobeny ze 100% rPET, díky čemuž materiál neustále proudí v kruhu a každá lahev tak dostává nový život,“ uzavírá Králiková. Kláštorná Kalcia je k dostání v sycené a jemně sycené verzi v praktickém 1,5l a 0,5l balení.

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě s působností na pěti evropských trzích. Do produktového portfolia společnosti v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. Zatím posledním přírůstkem do portfolia se staly minerální vody Karlovarská Korunní, Ondrášovka a Šaratica. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Orangina. V únoru roku 2013 se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit pro Českou a Slovenskou republiku a v říjnu 2013 oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v České republice a na Slovensku produkty společnosti Rauch. Do skupiny Kofola patří i síť UGO, která v ČeskoSlovensku provozuje 81 UGO FRESHBARŮ a SALATERIÍ, dále pak LEROS, tradiční český výrobce směsí z léčivých rostlin.

Newsletter