Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

Křivá vs. dokonalá zelenina. Penny startuje kampaň proti plýtvání

Podle sociologických průzkumů vyhodí průměrný Čech za rok potraviny v hodnotě až 20 tisíc korun. Každý měsíc nespotřebuje alespoň jednou jídlo z ledničky 40 procent lidí. Nejvíc nedokáží šetrně nakládat s potravinami mladí lidé z věkové skupiny 18–24 let. Nejčastěji se v českých domácnostech vyhazuje ovoce, zelenina a pečivo. Tato čísla jsou alarmující.

Společnost Penny Market zasvětí boji proti plýtvání celý letošní rok. „Řekli jsme si, že jako významný potravinářský řetězec s tím můžeme něco udělat a stát se inspirací nejen pro naše zaměstnance, ale i zákazníky,“ říká manažerka strategického marketingu společnosti Penny Market Zlata Ulrichová.

První vlnou edukativní kampaně, která začíná 11. ledna, chce Penny Market  ukázat dětem, že křivá zelenina a ovoce jsou hodnotné, skvěle chutnají a nemusejí se vyhazovat pouze pro to, že nevypadají hezky. „Do PENNY přivážíme partu plyšáků, která nese název Neobyčejné kousky k nakousnutí, a tím navazujeme na prodej nestandardních kousků ovoce a zeleniny od českých farmářů v našich prodejnách. Zábavné plyšáky v podobě křivé a nevzhledné zeleniny a ovoce bude možné získat za body k nákupu.“ vysvětluje Ulrichová. „Sloganem naší kampaně je Nejsme nejhezčí, jsme k nakousnutí,“ uzavírá.

Plyšové figurky lze získat za body již od 29,90 Kč. Kampaň podpoří také edukativní televizní reklama.

Zeleninu a ovoce nestandardních tvarů začal Penny Market do svých obchodů dodávat jako první řetězec již v roce 2016 a prodává je se slevou minimálně 10 %. Zákazníci na výpěstky, které nesplňují aktuálně nastavená estetická kritéria, reagovali skvěle a oblíbili si je.

V České republice jsou to právě domácnosti, které plýtvají jídlem ještě více než obchody, jak konstatuje předsedkyně Potravinové banky Praha Věra Doušová. V průměru vyhodí každý Čech 80 kg zdravotně nezávadných potravin za rok. „V roce 2014 byli Češi dokonce vyhlášeni největšími plýtvači potravin v Evropě. Plnou třetinu jídla, co nakoupí, tak české domácnosti vyhodí,“ říká.

Mechanika kampaně

Za každých 200 Kč nákupu obdrží zákazník 1 bod. Body za své nákupy mohou zákazníci PENNY získat od 11. 1. do 21. 3. 2018. Získané body lze uplatnit od 11. 1. do 28. 3. 2018. Akce s plyšáky platí do vyprodání a vydání zásob v jednotlivých prodejnách Penny Market, s.r.o. Více na www.penny.cz.

Newsletter