Leo Express: Česká republika nadále uzavírá železniční trh

Společnost LEO Express podala loni nabídku na provoz expresů Praha – Plzeň – Cheb / Mnichov v rámci připravovaného mezinárodního expresního souboru Ex6. Ministerstvo dopravy však na nabídku nereflektovalo a ve zprávě potvrdilo záměr zadat provoz u Českých drah formou zahrnutí do současné smlouvy. Obchází tak pravidla hospodářské soutěže i rozpočtová pravidla. Zvolená varianta znamená, že daňový poplatník bude muset uhradit o polovinu více oproti nabídce LEO Expressu. Serveru Roklen24 to firma LEO Express sdělila v tiskové zprávě.

„Materiál dále mluví o ´dohodě s bavorskou BEG´, což užívá jako legitimizující argument pro zadání bez notifikace státem vlastněné ČD. Nicméně bavorský objednatel BEG dopravce vysoutěžil, koordinuje dnes 7 různých dopravců. Česká strana zatím vyjednala přímé zadání ČD za 178 mil. ročně. Místo výstavby tolik potřebné infrastruktury tak finance daňových poplatníků zbytečně spolyká provoz na základě netransparentního zadání,“ stojí v tiskové zprávě.

LEO Express upozornil na to, že plán soutěží se neustále mění, výsledek zůstává stejný – Česká republika stále nedokončila ani jednu soutěž na dálkovou dopravu a rozšiřuje přímá zadání, soutěže jsou zase odsunuty do vyřešení režijního jízdného. Zatímco Evropská unie v prosinci schválila legislativu, podle které musí státy začít transparentně soutěžit – nejpozději do roku 2023, Česká republika naopak navyšuje objednávané výkony i v expresním segmentu.

Newsletter