Leo Express je za loňský rok opět v černých číslech, celá skupina má konsolidovaný zisk 150 milionů

Skupina Leo Express hlásí za rok 2019 zisk 150 milionů. Stejně jako předloni je tak společnost v černých číslech. Zároveň došlo k růst výkonů, kdy se tržby vyšplhaly téměř na 1,1 miliardy korun. Leo Express působí na trhu především v Česku, Německu, Slovensku a Polsku, kam vstoupil jako první soukromý dopravce v osobní železniční dopravě.

Na výsledcích Leo Express se podílely vlakové i navazující autobusové linky a významně se do ní promítly spoje na Ukrajinu, které ve velké míře využívají pracovníci působící na tuzemském trhu, kterých je celkově více než 150 tisíc. Ti pendlují v průměru jedenkrát měsíčně domů na Ukrajinu. To představuje další potenciál pro růst počtu přepravených zákazníků mezi Českem a Ukrajinou.

Stejně jako další dopravci byl i Leo Express velmi zasažen pandemií koronaviru, přičemž firma byla nucena zredukovat na několik týdnů více než 80 % svých spojů. V souvislosti s rozvolňováním nyní obsazenost roste a firma postupně nasazuje do provozu další spoje.

Leo Express spolupracuje na nasazení nových jednotek Sirius s největším světovým výrobcem vlaků firmou CRRC. Ta dosahuje obratu 30 miliard dolarů, což je čtyřikrát více, než má druhý největší výrobce Siemens. Aktuálně ve Velimi probíhá schválení vlaků tohoto světového výrobce pro evropský trh, s cílem uvedení do provozu v zemích Evropské unie v tomto roce.

Leo Express dlouhodobě spolupracuje se CRRC i proto, že vlaky čínského výrobce, které mimo jiné dosahují rychlosti až 450 kilometrů v hodině, tvoří páteřní sít nejenom v Číně, ale zároveň je firma vyváží do celého světa. Jedná se tedy o provozem prověřené a kvalitní vlaky. Při rozhovoru s předsedou představenstva zástupci CRRC prozradili, že chtějí mít 10% podíl na evropském trhu.

Newsletter