Dolar navyšuje zisky v dolarovém indexu a proti euru i procyklickým měnám. Celkově je na devizovém trhu patrný nádech rizikově averzní nálady. Měny regionu jsou ve ztrátě. Koruna krátce zpevnila k 26,15 za euro, poté však rychle oslabila zpět nad 26,20 za euro.

Leo Express loni přepravil 1,8 mil. cestujících, obrat 800 milionů

Obrat skupiny Leo Express za rok 2018 vzrostl o více než 120 % a dosáhl 800 milionů korun. Za vysokým nárůstem stojí posílení spojů v Německu, návrat páté jednotky do provozu v ČR a také například nové spojení do polského Krakova, kam Leo Express loni vyrazil jako první soukromý železniční dopravce v osobní dopravě. Celkem s Leo Express v loňském roce cestovalo 1,8 milionu cestujících. Pro rok 2019 plánuje skupina další růst a překonání hranice obratu 1 mld. Kč. Nově pak vyjede od letošního prosince v závazku veřejné služby v Pardubickém kraji a ve spolupráci s partnerem také ve Zlínském kraji.

„Jsme rádi, že naši cestující a fanoušci sdílí naši vizi kvalitní a ekologicky udržitelné dopravy. I přes výpadek jedné jednotky jsme dokázali přepravit 1,8 milionu cestujících. Finančně jsme více než zdvojnásobili tržby za celou skupinu a v České republice více než ztrojnásobili ukazatel EBITDAR na 90 milionů,“ říká Peter Koehler, CEO Leo Express.

Na růstu obratu skupiny Leo Express na 800 milionů korun, se podílelo navýšení provozu v Německu na lince Berlín – Stuttgart a vrácení páté jednotky do provozu, jakož i zpuštění spoje Praha – Krakow. Nejvíce cestujících přibylo v Polsku, na Ukrajině a v Německu.

„Pomohlo nám také další zlepšení služeb na palubách naších vlaků a autobusů, naše Premium a Business třídy jsou prakticky neustále vyprodané. Cestující si velmi oblíbili i naší mobilní aplikaci, kterou používá přes 60 tisíc uživatelů v Česku, Polsku, na Slovensku a na Ukrajině,“ pokračuje Peter Koehler.

Společnosti se na přelomu roku podařilo získat smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti v Pardubickém kraji na tratích na Orlicku, a ve spolupráci a partnerem také v kraji Zlínském. Jezdit zde začne od prosince 2019 a nabídne tak na linkách vysoký standard služeb Leo Express jako jsou moderní jednotky, klimatizace nebo Wi-Fi připojení zdarma. „Pro regionální dopravu jsme zajistili vůbec nejmodernější motorové jednotky v historii české železnice a vnímáme, že tuzemští objednatelé chtějí výrazně zlepšit kvalitu regionální dopravy,“ vysvětluje Peter Koehler.

“V souladu s naší vizí o door-to-door mobilitě jsme rádi, že se naše služba sdílených automobilů HoppyGo, kterou provozujeme společně se Škoda Auto DigiLab, je dnes k dispozici ve všech větších městech České republiky,“ zakončuje Peter Koehler.

Pro rok 2019 plánuje Leo Express tržby na úrovni 1 miliardy korun a spuštění služeb v oblasti závazkové dopravy.

Newsletter