Leo Express nabídne nové vlaky pro Olomoucko a Prahu, výrobci potvrdili zájem o zakázku na výrobu

Leo Express oslovil vlakové výrobce se zakázkou na výrobu nových jednotek pro regionální tratě na Olomoucku a v Praze, kde usiluje o provozování vlakové dopravy v závazku veřejné služby. Jde až o 29 elektrických dvousystémových jednotek s kapacitou až 240 sedaček. Mezi oslovenými výrobci jsou Škoda Transportation, Siemens, Alstom, Pesa, Newag, Stadler nebo Bombardier. Několik výrobců již oznámilo, že mají o zakázku Leo Express zájem. 

„Leo Express je připraven na Olomoucku a také v Praze nabídnout nové moderní vlaky ve vysoké kvalitě Leo Express. Několik výrobců nám již potvrdilo, že mají zájem o výrobu vlaků, a co je důležitější, že mají i kapacity, abychom stihli striktní termíny,“ řekl Peter Köhler, generální ředitel Leo Express. 

Leo Express poptává pro tratě na Olomoucku a v Praze celkem až 29 elektrických dvousystémových jednotek od společností Škoda Transportation, Siemens, Alstom, Pesa, Newag, Stadler nebo Bombardier. Nové vlaky budou mít kapacitu až 240 sedaček a maximální rychlost 160 km/h. Podmínkou je také česká homologace a důraz na bezpečnost s národním zabezpečovačem MIREL i mezinárodním ETCS. Jako všechny jednotky Leo Express budou i tyto nízkopodlažní, bezbariérové a vybavené Wi-Fi připojením a klimatizací. Samozřejmostí je také dostatečný prostor pro kola, elektrokola nebo koloběžky pro další cestování a propojení s dalšími návaznými spoji nebo možností sdílení automobilů. Součástí bude také moderní palubní informační systém nebo nádoby na tříděný odpad.  

„Naší prioritou v tomto výběrovém řízení je zachování vysokého standardu Leo Express a důraz na bezpečnost a moderní a ekologické cestování. Protože jde o provoz v závazku veřejné služby, budou velice důležité také pořizovací a provozní náklady. Například v Olomouckém kraji se jedná o patnáctiletou zakázku v hodnotě až 750 milionů korun ročně. Jde tedy o větší provozní soubory, kde by se náš koncept mohl ideálně uplatnit,“ dodal Peter Köhler.  

Od vstupu soukromých dopravců na trh na trase Praha-Ostrava vstoupl počet osobokilometrů ujetých zákazníky v ČR jen do roku 2018 o 41 % a stále roste. V závazkové dopravě lze díky uvolnění trhu očekávat také nárůst způsobený vyšší konkurencí a zkvalitněním poskytovaných služeb. Leo Express vyjede od prosince 2019 v závazku veřejné služby na Pardubicku a také ve Zlínském kraji. Pro tyto tratě Leo Express připravuje moderní dieselové jednotky LINT, u kterých pokračují práce na jejich modernizaci. 

Newsletter