Letuška.cz: Asijské destinace jsou u Čechů stále žádanější

Češi si oblíbili asijské země a do Thajska, Číny nebo Indie jich letos odletí významně více. Podle letenkového portálu Letuška.cz nejvýrazněji narostl meziroční prodej letenek za období květen až červenec 2017 na thajský ostrov Phuket, a to dokonce o celých 41 %. Důvodů zvýšeného zájmu je hned několik od bezpečí, přes levnější letenky až po příchod Qatar Airways.

V období květen až červenec 2017 zaznamenala Letuška.cz největší meziroční růst prodeje letenek do tradičních asijských destinací na trase Praha – Phuket, a to o celých 41 %. Hned na druhém místě je hlavní město Bangkok, kam se prodalo o 38 % více letů. Kromě Thajska navštěvují Češi více i Čínu nebo Indii. Do Pekingu se letos v tomto období prodalo o 11 % více letenek a do Nového Dillí o osm procent.

Například průměrná cena letenky do Phuketu v období květen-červenec 2017 ve srovnání s loňským rokem klesla o téměř 1000 Kč na 15 436 Kč. Důvodů růstu prodeje je hned několik. „Cestovatelům vychází vstříc klesající cena na těchto trasách a zároveň se snaží kupovat letenky co nejvíce dopředu, kdy je cena příznivější. Zájem je především o destinace, které jsou stabilně bezpečné. V období květen až červenec si lidé s klidem mohou koupit letenky na přelom měsíců říjen až listopad a dále,“ vysvětluje Jan Marek, Marketing Manager ve společnosti Letuška.cz s tím, že: „Odlety do Asie v tomto termínu jsou atraktivní i pro rodiny s dětmi. Ty se snaží cestovat nejvíce v létě, jelikož nemusí řešit omluvu dětí ze školní docházky a následné dohánění jejich povinností.“

„Nárůst prodeje letenek je podmíněn i příchodem Qatar Airways jako dalšího dopravního přepravce na lince Praha-Asie,“ dodává Jan Marek. Rostoucí počet rezervací potvrdila sama společnost, která díky tomu nasadí větší širokotrupé letadlo. Linku do Prahy tak bude zajišťovat s novým zimním letovým řádem větší Airbus A330. Navazující spoje Qatar Airways skýtají více jak 150 atraktivních destinací po celém světě.

Letuška.cz získala tyto údaje prostřednictvím placené služby Amadeus Travel Intelligence společnosti Amadeus. Ta využívá agregovaná data z mnoha různých zdrojů, ze kterých se s vysokou mírou přesnosti vypočítávají unikátní statistiky vytíženosti jednotlivých letů. Statistiky jsou založeny na komerčních pravidelných letech, nejsou do ní tedy zahrnuty soukromé lety a jiné speciální nepravidelné linky.

Newsletter