Lidé jako hologramy v rozšířené realitě. Do londýnského startupu investoval český Grouport, součást finanční skupiny DEPO Ventures

Zdroj: DEPO Ventures

Londýnský startup HoloMe, který vyvinul revoluční platformu pro přenášení reálných osob do rozšířené reality, získal v seedovém kole celkem 1,8 milionu dolarů (zhruba 40 milionů korun). Jedním z investorů byl český andělský fond Grouport, za kterým stojí DEPO Ventures. „Due diligence, seznámení se zakladateli a také podpisy, to vše jsme absolvovali online. Investovali jsme řádově jednotky milionů korun,“ říká partner Grouportu Michal Ciffra. Dalšími investory byly fondy Ascension Ventures, London Co-Investment Fund a 5Lion Ventures. Řešení od HoloMe se uplatní zejména v marketingu světových značek, už dnes jej využívá například Vogue, ASOS nebo Universal Music. Platforma je technologicky nenáročná, k jejímu použití stačí smartphone.

HoloMe může díky své softwarové technologii automaticky zpracovávat videa lidí a produktů a vysílat je v rozšířené realitě. K fotorealistickým hologramům v životní velikosti lze přistupovat kdekoli prostřednictvím chytrých telefonů nebo zařízení s podporou AR. Technologická firma HoloMe loni například spolupracovala na módní přehlídce firmy ASOS, nyní pracuje na telekomunikačním řešení společnosti Cisco.

Budoucnost v marketingu

Zakladatel a CEO společnosti HoloMe Janosch Amstutz se domnívá, že rozšířená realita bude skvělý nástroj pro marketing značek. „Jsme nadšeni, když vidíme, jak lze naši technologii použít jako nový způsob komunikace se zákazníkem. Navíc nám přeje současná situace, kdy trh s rozšířenou realitou rychle roste a pandemie covidu-19 pomohla ukázat význam této technologie pro maloobchod. Také se velmi rychle vyvíjí infrastruktura, která umožňuje škálování této technologie – zejména 5G sítí a cloudových platforem AR,“ dodává Janosch Amstutz.

Mezi klienty HoloMe se už zařadil například módní časopis Vogue, mezinárodní společnost De Beers Group nebo módní agregátor Forever 21. Nedávno získala další významné klienty: Universal Music, Warner Music, biofarmaceutickou firmu AMGEN a společnost LADbible, která se zaměřuje na publikování zábavných klipů, obrázků a dlouhodobějších kampaní zaměřených na mladé publikum.

„Tým HoloMe je velmi kvalitní a má zajímavý produkt, který technologicky předčí všechny konkurenční startupy s podobným zaměřením. Navíc jeho tým je schopný jej dál zajímavě rozvíjet. Už dnes víme, že v AR se bude v budoucnu dít hodně věcí – globální trh s rozšířenou realitou by měl růst z loňských 10,7 miliardy dolarů na 72,7 miliardy v roce 2024,“ říká zakladatel a CEO DEPO Ventures Petr Šíma.

Investice v době pandemie

Veškerá komunikace mezi fondem Grouport a HoloMe se i kvůli pandemii covidu-19 odehrála výhradně přes videokonference, první kontakt proběhl na startupové platformě DEPO Ventures, která propojuje startupy s investory. Grouport tak investoval do startupu, s jehož zakladatelem se nikdy osobně nesetkal. „Doba se mění a díky technologiím se investování čím dál více internacionalizuje i pro andělské investory. V Evropě jsou cross-border investování a syndikace andělských investorů aktuálně velká témata. Platforma DEPO Ventures nám umožňuje skvělý přístup k lokálním i zahraničním projektům a aktuálně i čím dál více příležitostí v podobě spoluinvestice s angel investory a fondy u nás i v zahraničí,“ říká Michal Ciffra.

Během online jednání zástupci HoloMe s českým investorem řešili například platformu Beem, kterou startup nyní spouští. Beem jako první AR platforma na světě umožní influencerům, celebritám a umělcům, aby mohli s využitím této technologie živě streamovat. HoloMe zároveň využívá síť Grouportu na hledání nových klientů a použití své technologie. „Spoléháme na odborné znalosti společnosti Grouport, které nám pomohou expandovat také na český trh. Při online jednání o investici jsem neviděl rozdíl od osobního jednání. Z naší první interakce s Grouportem bylo zřejmé, že jsou profesionální, spolehliví a důvěryhodní,“ říká Janosch Amstutz.

„Firma HoloMe také získala několik ocenění. Pro rok 2020 byla korunována nejinovativnější technologickou firmou Londýna, když ovládla inovační žebříček London Tech 50. Byla vybrána mezi top 100 britských startupů roku 2019 a její zakladatel a CEO Janosch Amstutz byl pak v anketě Evening Standard/Citi zařazen mezi 1000 nejvlivnějších lidí,“ dodává Petr Šíma.

Grouport podporuje technologické společnosti v počátečním stadiu vývoje (pre-seed & seed), jejichž nápady a vize mají potenciál vytvářet nové kategorie a radikálně měnit celá odvětví, a to v celosvětovém měřítku. Fond v minulosti investoval například do startupů Kareer, Beecom, SmartGuide, Spendee nebo Tatum.

DEPO Ventures je finanční skupina, která má vlastní venture kapitálový fond a v budoucnu plánuje stát se asset managerem pro lidi, kteří by chtěli investovat do startupů. Vizí DEPO Ventures je naučit úspěšné podnikatele a osoby s vysokým jměním (high net worth individuals), že investice do startupů, a tedy rizikového kapitálu, by měly být přirozenou součástí portfolia každého investora.

 

Newsletter