Lockdown v Češích a Slovácích rozdmýchal vášeň k postelovým hrátkám. Na e-shopech nejvíce hledali masturbační pomůcky, letošku vládnou pouta

Češi a Slováci v průběhu loňského roku v posteli nelenili, více společných chvil využili k experimentování s erotickými pomůckami a k párovým aktivitám. Zatímco před první covidovou vlnou a v době rozvolnění preferovali spíše produkty pro vlastní uspokojení, při lockdownu vzrostl ve vyhledávání zájem o pomůcky použitelné pro oba – například tradiční či párový vibrátor a zejména pouta. Vyplývá to z dat firmy Luigi’s Box, která vytváří nástroje pro optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů v internetových obchodech. Ta od začátku loňského roku analyzovala více než stovku e-shopů ze segmentu pro „volnočasové aktivity“, které využívají jeho technologie.

„Uzavření provozoven a povinný home office přivedl většinu Česka i Slovenska zpět domů. Lidé tak měli více času na sebe a chtěli si jej náležitě užít. Z naší datové analýzy vyplývá, že od února do dubna 2020 vzrostl počet vyhledávání erotických produktů téměř o dvojnásobek. Největší zájem byl o vibrační erotické pomůcky, masturbátory a hračky pro páry,“ vysvětluje Gejza Nagy, CEO Luigi’s Box. V online obchodech s intimními produkty pak v období Vánoc a třetí vlny v letošním lednu vzrostlo vyhledávání těchto výrobků dokonce až trojnásobně.

(Ne)spoutané Československo

Covidová karanténa připoutala obyvatele obou zemí k postelím. Při první i druhé covidové vlně objevili zálibu v poutech, oproti zbytku roku je hledali dvakrát častěji. Největší zájem pak e-shopy zaznamenaly na přelomu roku, kdy pouta představovala přibližně 8 % ze všech vyhledávání. Od začátku roku 2021 jsou navíc právě pouta nejčastěji hledaným unikátním klíčovým slovem na e-shopech s erotickými potřebami. Obdobný trend pak sledují také párové vibrátory, které umožňují partnerům užívat si při styku stimulaci vibrací současně. S příchodem covidových vln vzrostl zájem o erotické pomůcky pro dva. Párové vibrátory při prvním lockdownu dosáhly 5 % z celkových vyhledávání, tedy téměř dvojnásobku celoročního průměru (2,75 %). V září pak představovaly 4,1 % ze všech hledaných výrazů.

O preferenci párových hrátek vypovídají i data z vyhledávání erotických hraček pro dámy. Zatímco ještě v únoru 2020 představovaly pomůcky pro stimulaci klitorisu pětinu hledaných produktů, v průběhu první covidové vlny byl zájem o ně poloviční. O něco více se ve vyhledávání objevovaly v druhé polovině roku, v září dosáhly míry vyhledávání 16,6 %. Opačný trend pak lze sledovat v případě tradičních vibrátorů, jejichž vyhledávání mělo od ledna (20,3 %) do března (16,9 %) 2020 sestupnou tendenci. K nárůstu došlo teprve s prvním lockdownem, v červnu se vibrátory objevily v každém třetím hledání (31,3 %) na e-shopech.

Pánské pomůcky

„Společné chvíle strávené doma v lockdownu byly ideální pro hlubší poznání a experimenty v posteli. Zejména však v letních měsících, kdy došlo k částečnému rozvolnění, naopak vidíme trend směrem k hračkám, které si mohou zákaznice užít i samy. Nejžádanější jsou takzvané womanizéry a námi vyrobený vibrátor Borůvka. S příchodem první vlny stoupl také zájem o mužské masturbační pomůcky, nejoblíbenější je pak kapesní vajíčko Tenga,“ říká Adam Durčák, specialista na erotické pomůcky v online sexshopu ruzovyslon.cz. S příchodem loňského března přitom zájem o pánské pomůcky stoupl téměř dvojnásobně.

Přibližně stejný zájem přetrvával až do října, koncem roku se objevily vajíčka a umělé vagíny v necelé desetině vyhledávání. Vrcholu naopak pánské masturbátory dosáhly v březnu letošního roku, kdy s 16% podílem na veškerém vyhledávání překonaly čísla z března 2020 o více než čtyřnásobek. Pevné hodnoty si pak v celkovém vyhledávání držely i na začátku druhé vlny v září (12,9 %) a o Vánocích (10,6 %), historicky největší zájem pak zaznamenaly v březnu letošního roku (16,1 %). Ruku v ruce s objemnějším vyhledáváním šly i pánské erekční a vibrační kroužky. Zatímco ještě na začátku března se objevily jen v 3,4 % vyhledávání, v květnu explodovaly na čtyřnásobek (13,6 %).

Více o Luigis Boxu

Luigi’s Box je technologická společnost, která stojí za sadou nástrojů zlepšujících vyhledávání, konverze a příjmy v e-commerce.

Od vyhledávání po navigaci pokrývá všechny interakce návštěvníků, kteří „objevují“ nabízené produkty, a snaží se je vyladit tak, aby směřovaly ke konverzi. Poskytuje služby, kterými dokáže vyhodnotit silné a slabé stránky stávajícího vyhledávání a navigace a jednoduše je doplnit, nebo i zcela nahradit s cílem zobrazit nejrelevantnější produkty.

Více informací o doplňku naleznete na webu Shoptetu zde, o samotném Luigi’s Boxu zde a jednoduché demo je možné vyzkoušet zde.

Newsletter