Maier: Škoda do roku 2025 vstoupí na 18 nových trhů

Automobilka Škoda Auto plánuje, že do roku 2025 vstoupí na 18 nových trhů. Celkový počet zemí, kde má obchodní aktivity, by se tak zvýšil ze současných 102 na 120. O vstupu na severoamerický trh se rozhodne v polovině nebo na konci příštího roku. V rozhovoru s ČTK to uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

„Severní Amerika představuje čtvrtinu celosvětového trhu, toto teritorium proto nemůžeme ignorovat. Čas nás ale nijak netlačí. V současnosti analyzujeme podmínky,“ uvedl Maier. Případnému vstupu do USA by podle něj musela předcházet důsledná příprava. Už příští rok by měla Škoda začít prodávat auta v Íránu, Jižní Koreji a Singapuru.

Expanze na nové trhy vychází ze strategie automobilky do roku 2025. Dalšími pilíři strategie je vstup do nových segmentů, zejména nejrychleji rostoucí kategorie sportovně-užitkových vozů (SUV), a také zavádění nových digitálních technologií. Škoda počítá s tím, že v roce 2019 přijde s prvním hybridním vozem, bezprostředně následovat by měl elektromobil.

Zhruba po roce 2020 by měla být Škoda připravena nabídnout vůz s vysoce automatizovaným řízením a po roce 2025 rovněž auto s plně autonomním řízením.

Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě, loni vyrobila přes jeden milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

Newsletter