Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 mld. eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy Kč). Společnost to sdělila německému deníku Heilbronner Stimme. Část peněz půjde na modernizaci prodejen na domácím trhu v Německu, napsal dnes také regionální deník.

Samotný Lidl investuje do svých 3200 prodejen v Německu během příštích pěti let více než tři miliardy eur, řekl podle agentury Reuters šéf diskontního řetězce Sven Seidel německému listu.

Lidl a jeho německý konkurent Aldi lákají zákazníky na nabídku levnějších produktů převážně vlastních značek, které prodávají v relativně strohých obchodech s minimem personálu. Zatímco jinde v Evropě představuje rychlá expanze obou diskontů i nadále ohrožení pro maloobchodní řetězce jako Tesco nebo Carrefour, na domácím trhu v Německu ztrácejí podíl na trhu ve prospěch supermarketů. Oba diskonty to nutí k tomu, aby rozšířily nabídku o další značkové zboží a čerstvé výrobky a zatraktivnily prodejny pro zákazníky, napsal Reuters.

Lidl, který má sídlo v jihoněmeckém městě Neckarsulm, provozuje v současnosti více než 10.000 prodejen v Evropě. V roce 2018 by chtěl následovat Aldi a vstoupit na trh ve Spojených státech.

Newsletter