Marián Jánoš je zodpovědný za Danone v ČR a na Slovensku

Devětatřicetiletý Marián Jánoš je od září zodpovědný za řízení potravinářské firmy Danone na českém a slovenském trhu. Ve funkci tak nahradil Radka Plachého. Dnes to společnost oznámila v tiskové zprávě. Jánoš dříve působil na postu generálního manažera pro Českou a Slovenskou republiku ve společnosti Mars.

Jánoš se také stal součástí vedení pro Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko. Vystudoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě a získal titul MBA na University of New York. Do firmy nastupuje za mléčné krize, způsobené nízkými výkupními cenami mléka. Na ziscích společnosti se ale krize zatím nepodepsala, Danone v ČR loni totiž vzrostl zisk na více než dvojnásobek a činil 28,8 milionu Kč. Tržby se ale firmě propadly o pětinu na 1,67 miliardy korun. Pokles tržeb byl hlavně na domácím trhu, a to z předloňských 1,29 miliardy na 864 milionů korun v roce 2015.

V letošním roce chce firma pokračovat na rozvoji svých hlavních značek, mezi které patří například jogurty Activia, Actimel nebo Kostíci. Vlastníkem firmy je společnost Produits laitiers frais est Europe, mateřskou firmou skupiny pak francouzská Danone SA.

Ta je největším světovým výrobcem jogurtů, loni se jí zvedl čistý zisk o 14,6 procenta na 1,28 miliardy eur (34,6 miliardy korun). Růst podpořil hlavně vyšší prodej čerstvých mléčných produktů a balené vody. Letos však firma očekává nestabilní a nejisté hospodářské podmínky, když varovala před obtížemi na trzích jako jsou Čína, Rusko či Brazílie.

Předloni společnost prodala závod v Benešově. „Od února 2014 pro nás vyrábí v benešovském závodě jogurty společnost Schreiber Czech Republic,“ píše firma na svém webu.

Newsletter