Mastercard a Giving Tuesday: Vyšší příspěvek dětem z platby v McPen

Společnost Mastercard se připojila ke světovému svátku dárcovství Giving Tuesday. V tento den zdvojnásobí svůj příspěvek z každé platby kartou v obchodní síti papírnictví McPen na 0,4 eura, v přepočtu asi 10,2 koruny.

Odvádět příspěvek 0,2 eura z každé platby kartou v McPen v termínu od 6. listopadu do 3. prosince se společnost Mastercard se rozhodla v rámci společného úsilí se Světovým potravinovým programem (World Food Programme, WFP) vytvořit na světě prostředí bez hladovění. Získané prostředky jdou na školní obědy dětem ve Rwandě. Suma 0,2 eura představuje v řadě afrických rozvojových zemí postižených občanskými válkami nebo nedostatkem potravin často hodnotu celého hlavního teplého jídla. Darování této částky je závazkem Mastercard, nevyžaduje žádné dodatečné náklady pro nakupujícího.

„Rodiče často stojí před nelehkou volbou. Mají děti poslat do práce, aby pomáhaly živit rodinu, nebo do školy a nechat rodinu hladovět? Sponzorováním školních jídel dětem umožňujeme, aby pokračovaly ve vzdělávání a mohly se tak v dospělosti stát produktivnějšími. Těží z toho rodiny, komunity a nakonec i celá ekonomika,“ uvedla Ann Cairns, prezidentka společnosti Mastercard pro mezinárodní trhy.

Každý den nemá 815 milionů lidí na různých místech světa co do úst. WFP výzkum uskutečněný ve spolupráci s Mastercard nalezl přímou souvislost mezi výživnými školními jídly na jedné straně a dosaženým vzděláním a produktivitou v pozdějším životě na straně druhé. Děti, jimž byl na Srí Lance k dispozici desetiletý projekt školního stravování, následně v dospělém věku dosahovaly o pět procent vyšších příjmů. Rozbor nákladů a přínosů kromě toho ukázal, že každý dolar investovaný do školních jídel vytváří hospodářský přínos ve výši tří až deseti dolarů.

„Bez jídla nelze žít, vzdělávat se ani růst,“ říká „Proto využíváme technologie a zdroje společnosti Mastercard, abychom přispěli ke zlepšení životních podmínek a k rozetnutí začarovaného kruhu chudoby. Náš cíl poskytnout 100 milionů jídel i naše partnerství se Světovým potravinovým programem pomohou přiblížit se stavu, kdy ve světě neexistuje hladovění.“

Giving Tuesday – světový svátek dárcovství, podporuje a oslavuje chuť pomáhat. Kampaň se koná po celém světě ve stejný den, oslavuje se vždy v úterý následující po dni díkůvzdání a nákupních událostech Black Friday a Cyber Monday. Letos Giving Tuesday připadá na úterý 28. listopadu 2017. Giving Tuesday v České republice jako národní ambasador zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti.

Newsletter