Mastercard podpoří rozvoj otevřeného bankovnictví

Společnost Mastercard vyvíjí novou řadu služeb, které posílí probíhající transformaci bankovnictví a pomohou partnerům využít možností, jež přináší evropská směrnice PSD2. Základními pilíři otevřeného bankovního prostředí jsou důvěra a zabezpečení. Nové služby Mastercard bankám i třetím stranám usnadní vzájemnou spolupráci a posílí rozvoj otevřeného bankovnictví.

Zpřístupnění finančních údajů poskytne ověřeným třetím stranám přístup k údajům v držení bank. To třetím stranám a stávajícím bankovním institucím umožní nabízet nejen kvalitnější produkty na míru, ale v některých případech i přímo realizovat platby jménem firemních či soukromých klientů. Nové služby Mastercard budou k dispozici nejprve v rámci pilotního provozu zkraje roku 2019, přičemž zvláštní pozornost se zaměří na Velkou Británii a Polsko. Ostatní evropské země budou následovat v průběhu roku.

Nastupující transformace má rozhodně potenciál zcela změnit způsob, jakým jednotlivci i firmy finanční služby využívají. Nový soubor služeb společnosti Mastercard přinese funkční řešení reálných problémů, které stojí v cestě plnému využití možností otevřeného bankovnictví.

  1. Řešení budou zahrnovat celoevropský adresář třetích stran, což bankám usnadní ověřování důvěryhodnosti externích poskytovatelů služeb žádajících o přístup k údajům klientů.
  2. Nové služby budou rovněž obsahovat propracovanou ochranu před podvodným jednáním (vycházející z bohaté škály řešení ochrany a zabezpečení společnosti Mastercard), která bankám usnadní posuzování rizik spojených s konkrétní třetí stranou.
  3. Do řešení společnosti Mastercard bude patřit také vlastní mechanismus řešení sporů, jež zahrnuje jak soubor jasných pravidel, tak i komunikační platformu, a využívá bohaté zkušenosti s řešením sporů ve stávajícím prostředí služeb platebních karet.
  4. A konečně, součástí nabízených řešení bude i komunikační prostředí, které třetím stranám umožní navázat a udržovat komunikaci s bankami.

Tyto služby společně přispějí k budování důvěry mezi spotřebiteli, bankami, obchodníky a třetími stranami v rámci ekosystému otevřeného bankovnictví a zároveň zjednoduší a zeštíhlí vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými partnery.

„Jsme přesvědčeni, že tyto služby poskytnou řešení významných překážek, které stojí v cestě dynamickému a úspěšnému prostředí otevřeného bankovnictví. Uvědomujeme si, že na obou stranách hraje významnou roli otázka důvěry – třetí strany potřebují přístup k údajům a infrastruktuře bank, zatímco banky potřebují mít jistotu, že třetí strany požadující přístup k účtům jsou k tomu řádně oprávněny. Chceme, aby naše řešení bankám i třetím stranám poskytovala potřebnou jistotu a umožnila jim využívat svůj čas a úsilí tam, kde dokážou poskytovat největší přidanou hodnotu – vytvářením inovativních nabídek uživatelům jejich služeb. Potřeba důvěry však není jediným problémem, který je třeba řešit – již nyní pracujeme na vylepšení uživatelského prožitku v prostředí otevřeného bankovnictví jak ve vztahu k realizaci plateb, tak v souvislosti s přístupem k datům,“ uvedl výkonný viceprezident pro rozvoj evropských trhů Jason Lane.

Newsletter