Mastercard začíná poskytovat službu Android Pay

Držitelé platebních karet Mastercard mohou dneškem začít využívat mobilní platby Android Pay. Společnost Mastercard zavedla tuto službu ve spolupráci s firmou Google. Android Pay je jednoduchý a bezpečný způsob platby mobilním telefonem. Zákazníci Mastercard, kteří vyžívají mobilní zařízení s operačním systémem Android KitKat 4.4 nebo novější, mohou pomocí služby Android Pay platit u všech bezkontaktních terminálů v Česku. Nejrozšířenější značkou platebních karet v Android Pay se tak díky svým partnerům jako jsou Moneta Money Bank, mBank, J&T Banka a brzy i Komerční banka stávají karty zákazníků s logem Mastercard.

Android Pay umožňuje uživatelům mobilních zařízení s Androidem jednoduché a pohodlné placení přiložením mobilního telefonu k terminálu na více než 140 tisících míst v České republice [1]. Pro nastavení platby prostřednictvím Android Pay potřebuje uživatel pouze mobil s operačním systémem Android podporující technologii NFC, a následně jednoduše spáruje aplikaci se svými platebními kartami Mastercard. Registraci platební karty do Android Pay  musí povolit vydavatelská banka.

„Jsme nadšení, že zákazníci mohou ode dneška jednoduše a bezpečně platit prostřednictvím Android Pay v mobilním telefonu. Používání služby Android Pay je bezpečnější a mnohem rychlejší než hledání peněženky a vytahování karty,” řekl Pali Bhat, viceprezident pro platební produkty společnosti Google. „Mobilnímu placení rozhodně patří budoucnost. Není potřeba s sebou nosit peněženku, ale stačí mobil, který nyní většina lidí má stejně neustále při sobě,“ uvedl Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko.

Základním stavebním prvkem Android Pay je bezpečnost. Číslo karty se při placení neodesílá ani neukládá do telefonu. Místo toho se při každé platbě vytvoří jedinečné virtuální číslo, tzv. token, kterým bezpečně spojí transakci s konkrétním bankovním účtem. Navíc, na rozdíl od ztráty peněženky, mohou uživatelé Android Pay nejprve zjistit polohu ztraceného telefonu díky funkci „Najdi moje zařízení“. Poté ho mohou na dálku buď uzamknout novým heslem, nebo případně celý vymazat. Při ztrátě telefonu tedy není třeba deaktivovat platební kartu, protože její údaje se v telefonu nenacházejí.

V Česku mají chytrý mobilní telefon tři čtvrtiny lidí, a většinou jde o mobil s Androidem. Celkem 80 procent uživatelů mobilu ví o možnosti platit mobilem a 30 procent z těchto osob si to již vyzkoušelo, vyplývá z aktuálního průzkumu Masterindex. „Když jsme se ptali na osobní preference, tak Češi říkali, že chtějí mobilní platby využívat hlavně ve veřejné dopravě a v parkovacích automatech, což uváděla v průzkumu třetina dotazovaných. Dále lidé zmiňovali jako vhodná místa pošty, čerpací stanice, lékaře, kavárny a restaurace,“ doplnil Miroslav Lukeš.

Placení mobilem funguje stejně jako používání bezkontaktní platební karty, kterých je v Česku většina. Uživatel aplikace Android Pay, kterou lze stáhnout na Google Play, v případě plateb do 500 korun jednoduše přiloží mobil k platebnímu terminálu a počká na potvrzení platby. U plateb nad 500 korun je nutné mobilní telefon nejprve odemknout a poté přiložit k terminálu.

[1] Zdroj: statistika Sdružení pro bankovní karty za Q2 2017 – počet pokladen akceptujících prostředky NFC 140 510 – statistika zahrnuje data (Air Bank, Banka Creditas, BNP Paribas, Citibank, Commerzbank, Česká spořitelna (Global Payments – pokračovatel v roce 2017 za Acquiring), ČSOB, Equa Bank, Expobank, Fio Banka, ING Bank, Komerční banka (KB Smart Pay – pokračovatel v roce 2017 za Acquiring), mBank, Moneta Money Bank, Oberbank, PPF banka, Raiffeisenbank (REVO – pokračovatel v roce 2017 za Acquiring), Sberbank, UniCreditBank, dale CCS, Cofidis, Diners Club, Essox, Euronet, Home Credit, Sodexo, Zuno. Dostupné online zde: http://statistiky.cardzone.cz/download/sbk_statistika_1kv_2017.pdf

Newsletter