Módní řetězec Gap zavře čtvrtinu obchodů v USA

Americký oděvní řetězec Gap plánuje uzavřít v následujících letech čtvrtinu prodejen stejnojmenné značky v Severní Americe. Společnost, která sídlí v Kalifornii, rovněž hodlá zrušit 250 pracovních míst ve svém ústředí. Oznámila to firma, která působí také na evropském trhu. 

Gap, která vlastní také značky Old Navy a Banana Republic, se potýká s propadem tržeb z prodeje oděvů stejnojmenné značky. Společnost v noci na dnešek oznámila, že jenom v tomto finančním roce do konce ledna uzavře zhruba 140 prodejen v Severní Americe. Celkově hodlá během příštích několika let zrušit 175 z celkem 675 prodejen značky Gap v USA, Kanadě a Mexiku. 

Série módních přehmatů způsobila, že zákazníci se začali od oděvů této značky odvracet a vyhledávat zboží konkurenčních oděvních řetězců jako H&M, Zara nebo Forever 21, napsala agentura Reuters. 

Společnost neuvedla, kolik lidí v důsledku uzavírání prodejen celkově propustí. Ke konci ledna měla ve svých a franšízových prodejnách po celém světě zhruba 141.000 zaměstnanců na plný a částečný úvazek. 

Gap v lednu propustil kreativní ředitelku Rebekku Bayovou, její místo zrušil a do funkce výkonné viceprezidentky oddělení vývoje a designu výrobků přijal Wendi Goldmanovanou, která kdysi působila ve Victoria Secret. 

Newsletter