Mohou velké sportovní akce ovlivnit provoz společností?

Čeští sportovní fanoušci s napětím sledují hokejové mistrovství světa, které se letos koná na Slovensku. Zájem sledovat zápasy nejen české reprezentace, ale i ostatních týmů je enormní. Kromě televize sledují fanoušci stále častěji zápasy prostřednictvím různých mobilních platforem.

Pro zaměstnavatele jsou letošní vysílací časy zápasů národní reprezentace příznivé – lze očekávat, že klíčové zápasy se odehrají převážně v časech, které až tak nenaruší běžnou pracovní dobu zaměstnanců. Mohou velké sportovní akce ovlivnit provoz společností?

Řada firem se obává, že by se podobné události negativně promítly do produktivity jejich lidí. „Mnoho společností se stále potýká s nedostatkem zaměstnanců – zejména se zaměřením na informační technologie či výrobu. I přesto však musí splnit své obchodní závazky a nemohou si dovolit je jakkoliv ohrozit, žádné organizované sledování čehokoliv tedy není příliš reálné,“ říká Ladislav Kučera, ředitel personálně-poradenské společnosti Hays.

Skalní sportovní fanoušci jsou tak ve většině případů odkázaní na online přenosy, které sledují nejčastěji na mobilních telefonech – mají-li tu možnost. I tak však žádné úlevy od svých zaměstnavatelů čekat nemohou. Ty benevolentnější společnosti umožňují zaměstnancům sledovat velké sportovní události na obrazovkách ve společných prostorách, nicméně standardní provoz firmy nesmí být ohrožen.

„V minulých letech jsme se občas setkávali s případy, kdy některé společnosti využily sportovních přenosů jako příležitost pro teambuilding, letos tento trend ve firmách nepozorujeme. Společné aktivity plánují spíše skupinky zaměstnanců, a to výhradně mimo pracovní dobu. Ve vypjatém pracovním trhu, v jakém se aktuálně nacházíme, se asi ani jiný přístup firem očekávat nedá,“ uvedl Kučera.

Stoupá však zájem společností o vstupenky na sportovní zápasy jako dárek pro zaměstnance či obchodní partnery. Pokud ovšem nejednají s velkým předstihem, je problém vstupenky získat – i vzhledem k místě konání letošního hokejového mistrovství je o ně velký zájem a klíčová utkání českého či slovenského týmu jsou již měsíce vyprodaná. 

„Veľmi nás teší, že i veľké spoločnosti a poprední zamestnávatelia prejavili záujem o vstupenky na svetový šampionát, ktorými plánujú obdariť svojich zamestnancov. Je to podľa nás jednou z vhodných foriem benefitu,“ uvedl Peter Bednár za Organizing Committee 2019 IIHF Ice Hockey World Championship, Slovakia.

Newsletter