Na twitteru se o brexitu mluví častěji než o setrvání v EU

Uživatelé sociální sítě Twitter píšou dvakrát častěji o brexitu, tedy odchodu Británie z Evropské unie, než o setrvání země v EU. Vzhledem k průzkumům veřejného mínění, které nepřinášejí jednoznačná data, která by umožnila předpovědět výsledek referenda, se někteří pozorovatelé uchylují právě k analýze sociálních sítí, uvedla dnes agentura Reuters.

Hashtag #Leave, který užívají hlavně příznivci odchodu Británie z evropského bloku, se v posledních dvou měsících objevil na twitteru ve více než 800.000 případech. Uvedl to server Brandwatch, který monitoruje sociální sítě. Hashtag #Remain, který ke svým příspěvkům na twitteru připojují hlavně zastánci setrvání Británie ve svazku evropských zemí, se objevil jen 400.000krát.

Hlavními tématy příspěvků uživatelů twitteru v souvislosti s nadcházejícím referendem byla migrace a hospodářství, nejčastěji zmiňovanými politiky byli premiér David Cameron a dva zastánci brexitu: bývalý starosta Londýna Boris Johnson a předseda protievropské Strany nezávislosti Spojeného království (UKIP) Nigel Farage.

Celkem se na twitteru objevilo za poslední dva měsíce 5,4 milionu příspěvků k tématu referenda o setrvání Británie v EU. Referendum se bude konat 23. června.

„Samozřejmě to neznamená, že bude více uživatelů sociálních sítí ve skutečnosti hlasovat pro brexit a zmínky asi obsahují i příspěvky, které se týkají kampaně usilující o odchod z EU, nemusí ji ale nutně podporovat,“ uvedl server Brandwatch. Fakt, že se hashtag #Leave objevuje dvakrát častěji je podle stránek ale přinejmenším zajímavý.

Průzkumy veřejného mínění z posledních dnů nepřinášejí data, která by umožňovala prohlásit jednu či druhou kampaň za pravděpodobného vítěze. Zatímco v pondělní vedli zastánci brexitu, dvě úterní ankety ovládli jeho odpůrci.

Newsletter