Dolar globálně oslabuje, což podporuje zejména procyklické měny. Slabé zelené bankovky působí na silnější euro. To přeneseně ovlivnilo měny regionu střední a východní Evropy. Koruna zpevnila k 27,10 za euro, poté však ranní zisky odevzdala.

Nejen auta. I přívěsy potřebují pravidelný servis

Přívěsný vozík potřebuje stejně jako auto pravidelnou kontrolu a údržbu. Majitelé by měli věnovat pozornost pneumatikám, brzdám, podvozku, elektroinstalaci a také ošetření povrchových ploch. Pravidelně servisovaný přívěs dlouho vydrží a není nebezpečný pro ostatní účastníky silničního provozu.

​Hlavní součástí vozíku jsou kola, která potřebují pravidelný servis. Kontrolováno by mělo být především správné huštění pneumatik a dotažení kolových šroubů. „Maximální doporučený tlak zjistí majitelé přímo na každé pneumatice. Právě tlak ovlivňuje její životnost,“ uvádí Petr Ostrý, jednatel společnosti Agados, která je největším tuzemským výrobcem přívěsných vozíků. Vedle pneumatik a tlumičů se mechanici velkomeziříčské společnosti setkávají také s problémy, které souvisí se zanedbáním brzdového obložení a ložisek kol. Tyto součástky a jejich funkčnost by měly být rovněž pravidelně prověřovány.

Před každou jízdou by mělo také docházet ke kontrole světelných prvků, které jsou důležité pro bezpečnost na silnicích. V letošním roce Agados přichází s novinkou. Na své produkty, konkrétně bržděné přívěsy, bude již v létě nově dodávat LED osvětlení v základní výbavě. I tak je ale potřeba tuto část vozíku kontrolovat: „Velké množství vozíků nedisponuje LED svítilnami, které lépe odolávají otřesům během jízdy a mají vyšší životnost, proto je potřeba kontrolovat kontakty v samotné vidlici, svítilnách a zvláště v konektorech zadních svítilen, kam se často dostává vlhkost,“ říká Petr Ostrý.

Majitelé vozíků by měli zejména v zimě udržovat také povrchové části, které jsou náchylné na sůl, kterou jsou posypané silnice. Přívěsy by měli oplachovat čistou vodou, aby solanka na plochu nepůsobila dlouho. Zároveň by neměli zapomínat na podvozek, kde se nachází řada šroubů a spojů. Ty je potřeba také jednou za čas zkontrolovat, zvláště u nosných částí. Zanedbání malých problémů může totiž v budoucnu vést k neodkladnému řešení velkých závad.

Výrobci vozíků obvykle provádí vedle garanční prohlídky také pozáruční opravy včetně složitějších oprav přívěsů po havárii. „K opravám využíváme široké dostupnosti značkových náhradních dílů, které máme jako výrobce k dispozici. Vedle servisu přívěsů Agados zajistíme i prohlídky a pozáruční servis přívěsů ostatních značek,“ dodává Ostrý.

Agados je v České republice největším výrobcem přívěsů a zároveň jedním z největších evropských výrobců přívěsů v kategorii O1 a O2 (celková hmotnost přívěsů do 750 kg a do 3500 kg). Agados ročně prodá okolo 30 tisíc vozíků. Společnost je zastoupena ve většině evropských států a na území České republiky. Polovina produkce míří za hranice. Společnost Agados nabízí přívěsy z široké palety vyráběných brzděných a nebrzděných typů různého použití, rozměrů, použitého materiálu a bohatého příslušenství. Agados zajišťuje i kompletní servis a prodej náhradních dílů i na starší typy přívěsů. Výrobou přívěsů se zabývá od roku 1992. Sídlí ve Velkém Meziříčí.

Newsletter