Největším deníkům většinou klesla čtenost, vede nadále Blesk

Největším českým deníkům klesla ve 2. a 3. čtvrtletí čtenost, nejčtenější zůstávají Blesk, Mladá fronta Dnes a regionální Deník. Vyplývá to z průzkumu Media Projekt, který ve spolupráci s Unií vydavatelů zajišťují agentury STEM/MARK a Median.

Blesk si denně přečetlo 967.000 lidí, což je o 35.000 méně, než v prvním pololetí. Mladé frontě Dnes klesl počet čtenářů proti předchozímu období o 4000 na 611.000. Deník v souhrnu zaznamenal růst o 1000 čtenářů na 607.000. Čtvrtému Sportu naopak 1000 čtenářů ubylo, měl 287.000 čtenářů na vydání. Mírně si polepšilo páté Právo (281.000) a sedmé Lidové noviny (211.000). Čtenost šestého Aha! (223.000) stagnovala a osmým Hospodářským novinám čtenáři ubyli (147.000).

Bezplatně rozdávaný deník Metro zvýšil čtenost o 10.000 na 465.000 lidí, naopak E15 čtenost klesla o 2000 na 59.000 čtenářů.

Mezi přílohami je nejčtenější TV magazín s 1,256 milionu čtenářů a Blesk magazín TV s 1,225 milionu čtenářů. Na třetím místě je Magazín Dnes + TV s 674.000 čtenáři na vydání.

Nejčtenějším časopisem pro ženy je Žena a život (299.000), nejvíc čtenářů mezi ekonomickými časopisy má měsíčník Forbes (125.000). Nejčtenějším motoristickým titulem je Svět motorů (204.000) a mezi zpravodajskými týdeníky vede Reflex (241.000).

Celkový zásah tisku je 91 procent populace. Deníky a jejich přílohy čte 72 procent lidí a časopisy 84 procent lidí ve věku od 12 do 79 let, tedy celkem 7,4 milionu osob.

Newsletter